خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان عنوان کرد؛

تسریع در احیای دشت قزوین با تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری کشاورزی

تسریع در احیای دشت قزوین با تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری کشاورزی
کد خبر : ۱۲۹۶۶۱۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: دشت قزوین با ۴۴۰ هزار هکتار اراضی مرغوب و حاصلخیز بهترین مکان برای ایجاد منطقه آزاد تجاری ویژه کشاورزی است تا با صدور مجوز آن بتوانیم احیای دشت قزوین را سریعتر محقق کنیم.

به گزارش ایلنا، رضا افلاطونی گفت: دشت قزوین از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است به طوری که رهبر معظم انقلاب بر احیای آن تاکید جدی داشتند و در سفر رئیس جمهور نیز برنامه‌ریزی برای عملی شدن این کار مهم دستوراتی صادر شد و مصوباتی هم داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: وجود بیش از ۴۴۰ هزار هکتار اراضی حاصلخیز کشاورزی در دشت قزوین یک ظرفیت بی نظیر است که می‌تواند با یک نگاه ویژه به محل مناسبی برای تقویت امنیت غذایی کشور تبدیل شود.

افلاطونی افزود : در صورت ایجاد منطقه آزاد تجاری ویژه کشاورزی می‌توانیم از منابع مهم این بخش از جمله نهاده‌ها، افزایش تولید محصول و صادرات انواع محصولات کشاورزی، ضریب مکانیزاسیون را افزایش داده و به تحول در این عرصه کمک کنیم.

وی اظهار کرد: استان قزوین با تامین حدود ۵ درصد محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور بعنوان قطب کشاورزی محسوب می‌شود و با ایجاد منطقه ویژه کشاورزی قادر خواهیم شد نقش بیشتری در تامین نیازهای کشور به مواد غذایی ایفا کنیم.

افلاطونی در ادامه تصریح کرد: فعالیت‌های بخش کشاورزی بر اساس ماده ۸۱ از پرداخت مالیات معاف است اما برخی اوقات ممیزان در تشخیص فعالیت‌های این عرصه دچار اشتباه شده و برخی فعالیت‌ها مانند تولید کمپوست را در زمره این معافیت محاسبه نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: کشاورزی از روش سنتی به مدرن و دانش بنیان در حال تغییر است و محصولات فرآوری شده جدیدی داریم که باید تشخیص محصولات این بخش بر عهده سازمان جهاد کشاورزی باشد تا برخی فعالان این عرصه متضرر نشده و حقشان ضایع نشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: اخیرا پرونده‌ای در خصوص مشمول شدن معافیت به دیوان عدالت ارجاع شد و دیوان رای به نفع کشاورز صادر کرد و معاف شد که به نظر می‌رسد باید به یک جمع بندی مناسب و واحد در این زمینه دست یابیم تا کشاورزان ما در این عرصه اسیر پیچ و خم‌های اداری نشوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز