خبرگزاری کار ایران

۱۶ هزار با خط مشاوره بهزیستی قزوین تماس گرفته شد

۱۶ هزار با خط مشاوره بهزیستی قزوین تماس گرفته شد
کد خبر : ۱۲۸۴۶۱۷

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۶ هزار تماس تلفنی در ۶ ماه نخست امسال با خط مشاوره ۱۴۸۰ وابسته به این اداره کل در قزوین به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی دهباشی پور با اعلام این خبر گفت: از این تماس، ۴۸۰ متقاضی مراکز مشاوره حضوری دولتی و هشت هزار متقاضی نیز در مراکز مشاوره حضوری غیردولتی خدمات لازم و مورد نیاز خود را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تاکید کرد: خدمات ارایه شده از طریق ۴۶ مرکز مشاوره حضوری غیردولتی و ۲ مرکز مشاوره حضوری و غیرحضوری دولتی سطح استان قزوین به انجام رسیده است.

دهباشی پور تصریح کرد: سامانه تماس ۱۴۸۰ در راستای برطرف کردن نیازهای فوری تماس گیرندگان راه اندازی شده و براساس کارشناسی‌های انجام شده راه اندازی این مرکز باعث تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی افراد می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: براساس تجربه‌های ثبت شده در این سامانه، مشاوران حاضر در مراکز یاد شده توانایی تصمیم گیری افراد تماس گیرنده را تسهیل کرده تا از این طریق نسبت به رفع مشکلات خود با سرعت بیشتر عمل کنند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان قزوین، طی نیمه نخست امسال، ۶۵۰ متقاضی در کارگاه های آموزش پیش از ازدواج و ۷۵۰ متقاضی نیز در مهارت های آموزش زندگی خانواده حضور داشتند.

دهباشی پور با اشاره به اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان توسط کارشناسان این سازمان، خاطرنشان کرد: طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ سال با هدف شناسایی و ارجاع زود هنگام برای مداخله تخصصی و افزایش سطح اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان در دستور کار دفتر مشاوره‌ بهزیستی قرار دارد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۰۸ مورد غربالگری اضطراب و یک هزار و ۲۳۶ پرونده در خصوص مراجعان به سامانه تصمیم از سوی این اداره کل به انجام رسیده و ۱۷.۵ درصد از پرونده های ارجاع شده نیز در مراکز مشاوره بهزیستی به صلح و سازش منجر شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: بیشترین موضوعات مطرح شده از سوی تماس گیرندگان شامل مشکلات زوجین، چالش های پیش از ازدواج، مسایل فردی، فرزند پروری، اعتیاد، اختلالات خلقی، اضطراب و افسردگی بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز