خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد:

لزوم نقش آفرینی استان فارس در تولید محصولات کشاورزی

لزوم نقش آفرینی استان فارس در تولید محصولات کشاورزی
کد خبر : ۱۲۷۷۷۴۷

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تولید گندم مورد نیاز کشور را ضروری دانست و در این باره گفت: امنیت ملی ما به امنیت غذایی گره خورده است و با توجه به جایگاه فارس در بخش کشاورزی انتظار داریم که این استان نسبت به ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که دارد در تولید محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور نیز نقش‌آفرینی داشته باشد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در مجلس با تاکید بر اینکه شروع سال زراعی در سراسر استان‌های کشور باید بر اساس برنامه‌ریزی‌ها انجام بپذیرد، مطرح کرد: در راستای تامین نیاز مصرفی محصولات کشاورزی بایستی بر اساس اولویت‌های مرتبط با امنیت غذایی کشت‌ها انجام بپذیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه از برگزاری همایش استانی شروع سال زراعی و کشت پاییزه در استان فارس با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت و تمامی مدیران شهرستانی در شهر شیراز خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت کشت پاییزه در زمینه امنیت غذایی کشور، ادامه داد: طبق برنامه‌های راهبردی کشور نیازمند خودکفایی در تولید برخی از کالاهای اساسی هستیم که در این راستا بایستی با حمایت از کشاورزان  و تخصیص یارانه‌های دولتی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، بکارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی و همچنین با حمایت از شرکت‌های بیمه کشاورزی و متعهد نمودن آن‌ها نیز در تامین امنیت تولید محصولات کشاورزی و پشتیبانی از کشاورزان، شرایط مناسبی را در این زمینه فراهم کنیم.

وی از برگزاری همایش استانی مرتبط با تولید در بخش کشاورزی با حضور مدیران ملی و استانی و همچنین شهرستان‌ها در شهر شیراز خبر داد و اظهار داشت: در این همایش که با حضور معاون وزیر در امور زراعت و همچنین مدیران شهرستانی جهاد کشاورزی در روز سه‌شنبه، ۲۱ شهریورماه برگزار خواهد شد نسبت به چگونگی پیشبرد فرآیند اجرایی کشت پاییزه و شروع سال زراعی در استان فارس با جدیت این موضوع را دنبال کند.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مجلس این آمادگی را دارد که همچون سال‌های گذشته در رفع موانع تولید بخش کشاورزی با حمایت‌های قانونی و اختیاراتی که دارد، نقش‌آفرینی کند و سال زراعی بهتری را در کنار خانواده بزرگ کشاورزی رقم بزند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز