خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار مطرح کرد؛

سهم پساب شهری در آبیاری فضای سبز مشهد به ۳۰ درصد خواهد رسید

سهم پساب شهری در آبیاری فضای سبز مشهد به ۳۰ درصد خواهد رسید
کد خبر : ۱۲۷۵۲۲۳

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، از توسعه تصفیه خانه های محلی در شهر مشهد و تامین ۳۰ درصد از آب مورد نیاز فضای سبز شهری از طریق پساب های تصفیه شده خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی نجفی با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس قانون هوای پاک مصوب هیئت وزیران، سرانه فضای سبز مطلوب به ازای هر شهروند ۱۵ متر مربع در نظر گرفته شده است و این در حالی است که شهر مشهد در حال حاضر سرانه فضای سبزی معادل ۱۹ متر مربع به ازای هر شهروند دارد.

وی افزود: یکی از عوامل محدود کننده توسعه و نگهداری فضای سبز در کشورمان تامین منابع آبی است که در سالهای اخیر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش شده تا با اصلاح الگوی کشت در فضای سبز شهری و دستیابی به منابع آبی پایدار از نظیر ساخت و توسعه تصفیه‌خانه‌ها، گام های مناسبی در این راستا برداشته شود.

نجفی بیان کرد: در حال حاضر نیاز آبی  برای فضای سبز شهر مشهد بیش از ۲۲ میلیون مترمکعب در سال است که حجم عمده این آب با استفاده از چاه های غیر قابل شرب و پساب حاصل از تصفیه خانه ها تامین می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۳ میلیون متر مکعب از منابع آبی فضای سبز شهر مشهد توسط پساب تولید شده در تصفیه خانه های چهل بازه شهرداری و خین عرب  تامین می شود که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته  و اجرای خط انتقال از تصفیه خانه پرکند آباد این عدد به بیش از ۷ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: مدیریت شهری آمادگی خود را برای تحویل و بهسازی تصفیه خانه پرکندآباد ۱ و ساخت تصفیه خانه پرکندآباد۳ اعلام کرده است که این تصفیه خانه ها، سالانه در افق طرح ۲۵ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز فضای سبز شهری تامین خواهد شد.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر غالب آب شرب مصرفی در فضای سبز، صرف تامین آب مورد نیاز برای سرویسهای بهداشتی، وضوخانه ها و آبخوری های موجود در بوستان ها و فضای سبز شهری می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز