خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز اورژانس سبزوار خبر داد؛

لزوم احداث ٨ پایگاه امداد جاده‌ای و شهری در سبزوار/ انجام ٢٨٠٠ ماموریت ماهانه توسط پرسنل اورژانس

لزوم احداث ٨ پایگاه امداد جاده‌ای و شهری در سبزوار/ انجام ٢٨٠٠ ماموریت ماهانه توسط پرسنل اورژانس
کد خبر : ۱۲۷۲۷۶۵

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: به طور ماهانه میزان ٢٨٠٠ ماموریت امداد و نجات از طریق اعزام آمبولانس به تمامی نقاط شهرستان و بالگرد هوایی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به خدمت رسانی مامورین  اورژانس سبزوار با استفاده از مدیریت اداره بحران، پدافند مستقر غیر عامل در پایگاه ها و مرکز کنترل دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: ایجاد سیستم دیجیتال کنترل بحران از برنامه های کاربردی برای امداد رسانی فوری تر به مردم است.

غلامعباس کافی افزود: به طور ماهانه میزان ٢٨٠٠ ماموریت امداد و نجات از طریق اعزام آمبولانس به تمامی نقاط شهرستان و بالگرد هوایی صورت می‌گیرد تا اقدامات اولیه و ثانویه در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

کافی با ذکر اینکه هم اکنون نیاز شهرستان به استقرار و احداث پایگاه های شهری و جاده ای باید در دستور کار قرار گیرد ادامه داد: با وجود آنکه میانگین زمان اعزام نیروهای درمانی شهرستان از استاندارد کشور پایین تر است اما شهرستان نیاز به استقرار ٨ پایگاه جدید در نقاط شهری و جاده ای دارد.

رئیس مرکز اورژانس سبزوار با توضیح اینکه اورژانس مخصوص بانوان با آموزش تکنیسین و نیروهای امدادی فعالِ در بخش بانوان نیز به زودی انجام خواهد شد گفت: آموزش و اعزام نیروهای امدادگر و تکنیسین های خانم نیز برای سهولت بیشتر در امر خدمت رسانی از دیگر برنامه های مرکز اورژانس سبزوار است.

وی در بخش دیگری از این نشست نیز اظهار کرد: هم اکنون تعداد ٣۴ دستگاه آمبولانس در بخش های مختلف امدادی مستقر هستند اما بر اساس شاخص های تعریف شده باید تعداد، امکانات و تجهیزات دستگاه ها نیز افزایش یابد تا شاهد کوتاه ترین مسیر رفت و برگشت و خدمات امدادی باشیم.

وی استفاده از دو خط تلفن ماهواره‌ای در زمان وقوع بحران در شهرستان را نیز از مهم ترین ساز و کار های انجام شده در زمان قطع دسترسی به هرگونه ارتباطات در مواقع اضطراری نظیر بروز سیل و زلزله دانست و افزود: در ۵ ماهه نخست سال کنونی روزانه و به طور میانگین تعداد ۵۵٠ تماس با مرکز اورژانس گرفته شده که از این تعداد شاهد افزایش ٧٠ درصدی تماس ها در دوران کرونا بوده ایم.

وی همچنین بر ضرورت آموزش همگانی همیاران سلامت برای اقدامات پیش از استقرار نیروهای امداد و نجات در زمان وقوع حوادث تاکید کرد و گفت: بیشترین واژگونی ها در ٣٠ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد و با وجود اعزام نیروها در کوتاه ترین زمان ممکن باز هم عملیات پیشگیری از مرگ و میر به لزوم افزایش آموزش عمومی در موضوع احیا و همیاران سلامت برمی‌گردد تا میزان مرگ افراد در مواقع بروز تصادفات، مرگ مغزی و احیا قلبی به کمترین حد خود برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز