خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان مطرح کرد:

افزایش ۱۱۷ درصدی رشد خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان

افزایش ۱۱۷ درصدی رشد خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان
کد خبر : ۱۲۶۷۵۰۳

استاندار لرستان گفت: با توجه به خشکسالی و کم آبی، خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان ۱۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، زیویار در جلسه شورای آرد و نان استان ضمن ابراز خرسندی از گزارشات ارائه شده اظهار داشت: در سال جاری به غم خشکسالی و مشکلات کم آبی ۱۱۷ درصد افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان لرستان  نسبت به سال گذشته داشته ایم و بیشتر از دو برابر یعنی از ۱۲۰ هزار تن در سال گذشته به ۲۷۰ هزار تن خرید تضمینی گندم تا به امروز رسیده ایم که جای شکر و قدر دانی دارد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مصرف استان در حدود ۲۳۰-۲۲۰ تن در سال می باشد،این میزان چیزی بیشتر از میزان مصرف سالانه گندم در استان است و نظر به اینکه در ابتدای مسیر هستیم، لازم است برای سال‌های آتی با برنامه ریزی بهتر و هوشیارانه تر عمل کرد.

وی ضمن اشاره به فعالیت موثر سامانه رصد و پایش نان در استان با تاکید بر ضرورت نظارت میدانی بر توزیع آرد و پایبندی خبازی های استان به مقررات،گفت:  تا امروز خلاء کشور نبود سیستم نظارت سیستماتیک بر فرایند تهیه و توزیع نان بود که با سیستم رصد و پایش تا حدودی بخشی از مشکلات این حوزه مرتفع شده است.

 زیویار افزود: وجود نظارت سیستماتیک در حوزه های مختلف همچون؛ بنزین،  برق ،گاز،گندم و خیلی از کالاهای اساسی موجب خواهد شد با توجه به قیمت های غیر واقعی در گذشته،جلوی خسارت ، ضرر و زیان بر اقتصاد کشور گرفته شده و با اعمال سیاستهای جدید این ثروت در کشور اندوخته و برای مصارف داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت بازرسی های میدانی و برخورد با متخلفان افزود : قاطعیت در نظارت‌ها صرفاً شخصی و میدانی نیست و بخشی از آن به پشتوانه نظارت سیستمی مربوط می شود که با رصد در مرکز پایش هرگونه تخلف مشخص و قابل بررسی است و با متخلفانی که هم به خود و هم به جامعه ظلم می کنند با قاطعیت برخورد خواهد شد.

 زیویار در ادامه بر ضرورت استفاده از سایر ظرفیت‌ها از جمله استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بسیج مردمی و استفاده از آن در شوراهای تصمیم گیری استانی تاکید کرد و گفت: اهمیت حضور نیروی انسانی ،کمتر از ظرفیت های دیگر نیست ، از جمله ارائه گزارش های میدانی در خصوص بحث کیفیت آرد، نان و ... می تواند در خیلی از موارد راهگشا باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز