در گفت و گو با ایلنا بیان شد؛
ارائه بیش از ۲۲خدمت الکترونیکی به شهروندان توسط شرکت آب و فاضلاب خوی
معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: از ابتدای سالجاری نزدیک به ۲ هزار خدمت الکترونیکی توسط شرکت آب و فاضلاب خوی به شهروندان ارائه شده است.
رعنا قدردان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خوی، بیان کرد: خدمات الکترونیک، خدماتی دو طرفه است که از طریق اینترنت و فضای مجازی به کاربران خدمت رسانی می کند و هدف آن ارائه سریع خدمات و انجام سریع کلیه امور بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل است.
قدردان افزود: به منظور توسعه دولت الکترونیک و طرح تکریم مراجعان، بیش از ۲۲ نوع خدمت غیرحضوری توسط این شرکت در پورتال شرکت و دفاتر پیشخوان به مشترکان ارائه میشود.
وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری یک هزار و ۶۸۲ خدمت بصورت الکترونیکی به مشترکان ارائه شده است که از این تعداد ۶۷۲ مورد درخواست انشعاب جدید آب و فاضلاب و یک هزار و ۱۰ مورد نیز خدمات پس از فروش بوده است.
وی تصریح کرد :همچنین از ابتدای امسال ۲۵۰ هزار و ۱۵۵ فقره قبض در قالب پیامک به مشترکین ارسال شده است .
معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه از چندین سال بحث های در مورد ارائه خدمات غیر حضوری و الکترونیک به مشتریان وجود داشت گفت: با شیوع بیماری کرونا ارایه خدمات غیر حضوری به اجرا در آمد و شهروندان توانستند به جای مراجعه حضوری از خدمات الکترونیک بهره مند شوند.
قدران ادامه داد : کاهش هزینههای دولت، صرفهجویی در وقت و انرژی، کاهش فساد اداری و افزایش سطح آگاهی مردم، ایجاد اشتغال توسط بخش خصوصی، اجرای عدالت اجتماعی با استفاده از شفافیت و دسترسی به اطلاعات ، کاهش شکاف دیجیتال بین بخشهای روستایی و شهری ، گسترش عدالت اجتماعی و اقتصادی در بین بخشهای دورافتاده، بهبود شرایط اقتصادی و فراهم کردن فرصتهای اقتصادی برای جوامع محروم ازمزیت های مهم تحقق دولت الکترونیک است.
وی همچنین از برپایی میز خدمت حضوری، میز خدمت الکترونیک و سامانه پاسخگویی ۱۲۲ برای ارائه خدمات به مشترکان شهرستان خوی خبر داد و گفت: شهروندان می توانند برای بررسی مشکلات خود از این طریق نیز اقدام کنند.