خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر قزوین:

پیام شهر بهترین رسانه برای انتشار اخبار مجموعه مدیریت شهری است

پیام شهر بهترین رسانه برای انتشار اخبار مجموعه مدیریت شهری است
کد خبر : ۱۲۶۲۳۲۱

عضو شورای شهر قزوین با انتقاد از روند جدید نشریه پیام شهر گفت:اقدامات شورای شهر و مجموعه شهری باید به گوش مردم برسد و رسانه خود مجموعه شهرداری بهترین وسیله برای این امر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه اشدری در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهر قزوین که عصر امروز در صحن علنی شورا برگزار شد، گفت: تجربه نشان داده اختصاص هدفمند بودجه به فرهنگ سازی، آگاهی و ارتقای سطح بینش مخاطبان نوعی سرمایه گذاری امن و دارای ارزش افزوده بوده و به رشد فکری افراد و ارتقای سطح مشارکت آن‌ها منجر می‌شود.

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: شهرداری در مقایسه با سایر نهادها بیشترین سطح ارتباط را با شهروندان دارد بدیهی است که با بیشترین بازخورد از سمت آن‌ها هم مواجه باشد و یک رسانه می‌تواند پل ارتباطی بین شهروندان و مجموعه مدیریت شهری باشد، نشریه‌ای که متعلق به شهرداری بوده و با پرهیز از حضور در فضای رقابتی سیاسی، اقتصادی  صرفا برقراری ارتباط با شهروندان و آگاهی بخشی به آن‌ها در خصوص رویکرد، عملکرد، سیاست گذاری‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری را در دستور کار خود قرار دهد و مکتوب بودن آن هم مزیت است.

وی عنوان کرد: سوال اینجاست که هفته نامه پیام شهر با رویکرد جدید و پس از یک دوره پنج ماهه رکود و رهاشدگی آن هم در روزهای پر خبر و پر حاشیه شهرداری، چه میزان از این کارکردها را حفظ کرده و چه میزان بر آن افزوده است.

نماینده مردم قزوین در پارلمان محلی ادامه داد: پیام شهر پس از بیست شماره وقفه در انتشار با پیگیری و پافشاری اعضای شورا، بالاخره و بدون هر گونه هدف‌گذاری به منظور انتشار مجدد آن، با آزمون و خطا یک رسانه نوپا و تازه تاسیس دوباره منتشر شد، سوال اینجاست که اکنون بعد از، از دست رفتن دستاوردهای این رسانه که مهم‌ترین آن پنج هزار شهروند و به عبارت دیگر پنج هزار مشتری و دریافت کننده خوراک فکری و محتوای فرهنگی ثابت و هفتگی ارگان شهرداری و مجموعه شورا بود، شاهد چه تغییر دیگری در رویکرد و عملکرد این رسانه هستیم و چه میزان از مطالب آن به شهرداری و شورای شهر اختصاص دارد.

ضعف عملکرد پیام شهر قزوین

وی با تاکید بر تفاوت رویکرد نشریه‌های سازمانی و شخصی گفت: در چهار شماره منتشر شده پیش رو، هیچ اثری از عملکرد و رویکرد شهرداری، چه در بُعد گزارش عملکرد و اقدامات صورت گرفته و چه با رویکرد چالشی و انتقادی و با نگاه بررسی چرایی محقق نشدن طرح‌ها و برنامه‌ها، یا انعکاس مسائل و مشکلات شهروندان و یا حتی اطلاع رسانی موضوعات حایز اهمیتی نظیر راه اندازی منطقه چهار شهرداری خبری نیست و اغلب صفحات و سرفصل‌های آن به انعکاس رویدادهای بی ارتباط با حوزه کاری این مجموعه و مخاطبان آن که همان شهروندان است اختصاص یافته است.

اشدری ادامه داد: نکته قابل تامل اینجاست که در شرایطی که جای انعکاس اخبار مربوط به شورا و شهرداری در نشریه خالی است و از اعضای شورا، اقدامات و جلسات آن‌ها به عنوان نمایندگان و منتخبین مردم در این نهاد مطلب خاصی منتشر نشده، بارها شاهد انتشار عکس و یادداشت مدیرمسئول، سردبیر و مسئول روابط عمومی شهرداری در صفحه یک و دیگر صفحات این رسانه که هر سطر و ستون آن متعلق به جایگاه حقوقی شورا و شهرداری و به عبارت بهتر متعلق به شهروندان و نه اشخاص خاص است بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: آنچه به ذهن مخاطب متبادر می‌شود این است که از این رسانه که از محل بیت المال اداره می‌شود به عنوان فرصت و وسیله‌ای برای مطرح نمودن و رزومه تهیه کردن برای عده‌ای خاص استفاده شده که به بهانه‌های واهی و بی هیچ دلیل منطقی مانع انتشار آن شدند و اکنون با در دست گرفتن این امکان و فرصت ارزشمند و با ایجاد اشتغال برای بستگان خود و بدون هیچ تغییر مثبتی در رویکرد و عملکرد رسانه و در سطحی به مراتب ضعیف‌تر از قبل آن را منتشر نمودند.

پیام شهر بهترین رسانه برای انتشار اخبار مجموعه مدیریت شهری است

این عضو شورای شهر قزوین تاکید کرد: نشریه‌ای که هنوز نتوانسته حوزه استحفاظی شهرداری و گروه هدف آن را شناسایی کرده و به طرح مسائل و مشکلات اهالی ساکن در این محدوده بپردازد و صدای مسئولین شهری را به گوش آن‌ها برساند چرا باید پا را فراتر از این محدوده بگذارد و در شرایطی که از کل مجموعه شورا و شهرداری بی خبری محض را به تصویر کشیده، بر چه اساسی هر شماره تصویر عده‌ای خاص را روی ویترین نشریه به چاپ می‌رساند.

وی ادامه داد: این رسانه در بُعد مخاطب شناسی و شناسایی گروه هدف که اولین رسالت و اولین گام در مدیریت رسانه و آن هم رسانه سازمانی است ناتوان است، ضمن اینکه از نظر فنی و تخصصی هم ایراداتی بر آن وارد است و ضرورت تشکیل کارگروهی متشکل از افراد صاحب نظر و اهل فن را به منظور تصمیم گیری در این خصوص گوشزد می‌کنم.

اشدری تاکید کرد: اقدامات شورای شهر و مجموعه شهری باید به گوش مردم برسد و رسانه خود مجموعه شهرداری بهترین وسیله برای این امر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز