خبرگزاری کار ایران

بحران سیلاب پیش روی غرب استان اصفهان/ آخر هفته در خانه بمانید

بحران سیلاب پیش روی غرب استان اصفهان/ آخر هفته در خانه بمانید
کد خبر : ۱۲۶۰۱۳۷

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرده آخر هفته، شدت بارش‌ها در فارس، نیمه غربی کرمان، غرب یزد، شرق خلیج فارس و مرکز و غرب اصفهان خواهد بود.

به گزارش ایلنا، سازمان هواشناسی کشور برای هفته پیش رو هشدارهای جدی تری صادر و اعلام کرد: آخر هفته، شدت بارش‌ها در فارس، نیمه غربی کرمان، غرب یزد، شرق خلیج فارس و مرکز و غرب اصفهان خواهد بود. جاری شدن سیلاب‌ها در استان‌های جنوبی به ویژه سیستان و بلوچستان نیز منجر به صدور مجدد هشدار سطح قرمز برای جنوب نشینان شد.

فرمانداران شهرستان های شهرضا، چادگان و فریدونشهر و مدیریت شهری اصفهان نیز خطر وقوع سیلاب را هشدار و از شهروندان خواسته اند از رفتن به تفرجگاه ها جدا خوداری کنند.

در اطلاعیه فرمانداری چادگان آمده است: به دلیل سیلابی شدن تفرجگاه ها و همچنین مناطق تفریحی حاشیه زاینده رود، از چهارشنبه بعد از ظهر (۵ مرداد) تا پایان روز یکشنبه هفته آتی (۹ مرداد) ورود مسافر و گردشگر به این مکان ها ممنوع است.

فرمانداری فریدونشهر نیز مشابه آن اطلاعیه را صادر کرده است: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش شدید باران و سیلابی شدن رودخانه ها، ورود به تفرجگاه‌های شهرستان فریدونشهر تا روز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ممنوع است.

مدیریت شهری اصفهان هم با توجه به پیش‌بینی هواشناسی و احتمال وجود بارش‌های شدید و بروز سیلاب در روزهای ششم تا نهم مردادماه، از عموم شهروندان در خواست کرده  بعدازظهر پنجشنبه و جمعه(ششم و هفتم مردادماه) حتی الامکان از خروج غیرضروری از منزل پرهیز کنند.

اصفهانی ها درصورت تردد ضروری، از ورود به رینگ سوم ترافیکی(بزرگراه شهید خرازی و امتداد آن) اجتناب و در محورهای غربی و جنوبی شهر کمتر تردد کنند.

در صورت بروز آب‌گرفتی در معابر و گذرگاه‌ها، با عوامل ترافیکی و مدیریت بحران نهایت همکاری را انجام دهند. همچنین در صورت وقوع آب‌گرفتگی در منازل، آرامش خود را حفظ کرده و سریعا با سامانه ارتباطات مردمی 137 تماس حاصل کنند.

علاوه بر این، شهروندانی که قبلا سابقه وقوع آبگرفتگی در منازل خود را داشته‌اند، اتصالات فاضلاب را چک کرده و وسایل مهم را سریعا از زیرزمین‌ها خارج کنند.

هشدار به کشاورزان و دامداران

جدای از فرمانداران و مدیران شهری، جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان اصفهان تشکیل و نماینده جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز برای مقابله با عوارض بارش‌های شدید و احتمال سیلاب در مناطق کشاورزی استان در روز‌های پایانی هفته هشدار داد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در این جلسه با اشاره به بارندگی شدید و احتمال سیلاب در روز‌های پایانی هفته گفت: مقرر شد هماهنگی لازم با همه دستگاه‌های اجرائی استان، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان، برای مقابله با خطر سیلاب در مناطق کشاورزی، مزارع و باغات استان آمادگی لازم را داشته باشند.

در این نشست بر لزوم آمادگی و اطلاع رسانی به دامداران و جمعیت عشایری در مناطق آسیب پذیر، پیشگیری از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی، بررسی دریچه‌ها و کانال‌ها و مسیل ها، تمهیدات لازم برای ایمنی استخر‌های پرورش ماهی و جمع آوری محصولات زراعی انبار شده در مزارع برای مقابله با حوادث ناشی از بارندگی و سیلاب پایان هفته تاکید شد.

جهاد کشاورزی استان اصفهان از دامداران و کشاورزان خواست تا با توجه به در پیش بودن بارندگی شدید و احتمال سیلاب، پیش بینی سر پناه امن برای دام‌ها، عبور ندادن دام‌ها از رودخانه خشک با توجه به احتمال جاری شدن سیل، در صورت غرق شدن دام، خودداری از ورود به مسیر سیل،خوداری از حضور در بلندی، خودداری از عبور شبانه در مدت بحران، رعایت فاصله ایمن از محل احتمال عبور سیلاب و مناطق سیل خیز، حضور نیافتن در باغات و مزارع در مدت هشدار، موکول کردن برداشت محصولات صیفی به زمان بعد از هشدار و انتقال محصولات جمع آوری شده به محل امن مد نظر قرار دهند.

لغو مرخصی مدیران

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان نیز خبر از لغو مرخصی تمامی مدیران و عوامل اجرایی مدیریت بحران همزمان با پیش بینی ورود سامانه مونسون(مانسون) به استان اصفهان داد.

منصور شیشه فروش گفت: این تصمیم با توجه به پیش بینی شدت بارش‌های موسمی و لزوم کنترل حوادث محتمل گرفته و تا پایان شرایط اضطرار پا برجا است.

به گفته وی تمامی مدیران استانی، فرمانداران، بخشداران و شهرداران در این ایام به صورت شبانه روزی در محل‌های خدمت خود مستقر هستند.

انتهای پیام/
سمیه مسرور
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز