در سه ماه ابتدایی سال جاری؛
بیش از هزار قزوینی با اورژانس اجتماعی تماس گرفتند
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در سه ماه نخست سال جاری در مجموع یکهزار و 377 تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی استان داشتهایم.
به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی دهباشی پور در حاشیه مانور اورژانس اجتماعی که به مناسبت هفته بهزیستی در امامزاده حسین(ع) برگزار شد، گفت: اورژانس اجتماعی از سال 87 در شهرستان قزوین شکل گرفت و از سال 96 در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت استان فعال شد.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: خط تلفن 123، خدمات سیار، مداخله در بحران و پایگاههای خدمات اجتماعی، اقدامات چهارگانهای است که توسط اورژانس اجتماعی انجام میشود که خط 123 در خدمات رسانی به افراد آسیب دیده و کاهش بحرانهای اجتماعی کمک میکند و 16 تیم هم در بخش سیار مشغول به فعالیت هستند.
وی عنوان کرد: در بخش مداخله در بحران یک مرکز نگهداری در مرکز استان وجود دارد، همچنین مرکز سرپایی هم در سایر شهرها در دسترس است.
این مسئول بیان کرد: اورژانس اجتماعی در کنار کاهش آسیبهای اجتماعی به انجام مداخلات روانی و اجتماعی قبل از مداخلات قضایی و انتظامی و همچنین شناسایی اسیبها کمک میکند.
وی ادامه داد: به طور میانگین در روز 15 تماس و در ماه 500 تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی صورت میگیرد که بیشتر آنها به اعزام منجر میشود.