خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه شش شیراز :

شبکه آبی شهرک جوادیه و پردیس غیراستاندارد است

شبکه آبی شهرک جوادیه و پردیس غیراستاندارد است
کد خبر : ۱۲۵۱۷۱۶

شهردار منطقه شش شیراز با بیان اینکه در شهرک جوادیه و پردیس شبکه آبی این شهرک ها پوسیده و غیراستاندارد است، گفت: این دو شهرک شبکه فاضلاب ندارند و اگر اداره آبفا استان و شیراز وارد عمل شوند مشکلات زیر بنایی این دو شهرک حل می شود.

به گزارش ایلنا، مسعود قادری در نشست خبری با اشاره به ضرورت  مدیریت مصرف آب در آبیاری فضای سبز گفت: به دلیل آبیاری با تانکرضمن هدر رفت آب باعث شده است که  فضای سبز منطقه مناسب نباشد.

قادری با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های معاونت خدمات شهری در سال جاری رفع مشکلات آبرسانی فضای سبز این منطقه است ، عنوان کرد:  امید می‌رود شبکه گسترده انتقال مویرگی آبرسانی به صرفه در منطقه ایجاد شود چرا که به دلیل آبرسانی با تانکر، این منطقه متأسفانه دارای فضای سبز مطلوبی نیست.

وی بیان کرد: همه فرعی های جبل دراک نا ایمن بوده که این مواد شناسایی شده و طرح فاز به فاز اصلاح آن در دستور کار شهرداری است.

قادری با اشاره به میزان بودجه عمرانی این منطقه گفت:  بودجه عمرانی شهرداری منطقه شش 250 میلیارد تومان است اما به دلیل اینکه در شش ماهه اول سال تحقق بودجه به دلیل عدم استقبال مردم در دریافت مجوز کمی پایین است تا به امروز هنوز بخش زیادی از این میزان بودجه محقق نشده است.

شهردار منطقه شش شیراز با بیان اینکه اقدامات اجرایی شهرداری منطقه شش در بیش از پنج سرفصل خلاصه می‌شود، بیان کرد: این اقدامات شامل احداث پارک‌ها، مسیر پیاده رو ، پیاده روها، لوله‌گذاری، احداث خیابان و ساختمان‌ها است.

به گفته قادری برای سال آینده 9 پروژه در دستور کار است که اجرای پل طبیعت حد فاصل باغ گل‌ها و پیاده راه سلامت، احداث مجموعه فرهنگی جبل الدراک، احداث پارک خطی کوی قدس، تکمیل و بهسازی مسیر دوچرخه کوهستان از مهم‌ترین پروژه‌ها است.

شهردار منطقه شش در این نشست همچنین به اقدامات انجام شده توسط واحد تأسیساتی این منطقه اشاره و خاطرنشان: باتوجه به اینکه روشنایی در پارک‌ها یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد امنیت است، لذا بهسازی روشنایی پارک‌ها، پیاده راه‌ها در دست انجام است.

قادری افزود: از طرفی با چالش کمبود برق روبرو هستیم و اداره برق نیز طی ابلاغ یک نامه اعلام کرده است که باید در پارک‌ها روشنایی کاهش یابد که در این راستا در باغات خانواده سطح‌ منطقه که دسترسی آن محدود است و امکان بسته بودن آن وجود دارد به دلیل صرفه جویی در مصرف برق تعطیل شده است‌.

به گفته وی در پارک‌هایی که استقبال شهروندان از آنها زیاد است همچون پیاده راه سلامت استاد شجریان نورپردازی آن در حال تکمیل است و برنامه‌ای برای خاموش بودن برق آن در دستور کار نیست.

قادری افزود: در حال رایزنی با اداره برق هستیم تا بتوانیم صرفه جویی را به حداکثر برسانیم و از سوی دیگر اداره برق دستور خاموشی و صرفه‌جویی در مصرف برق را برای مدت 2 هفته تعیین کرده است.

وی با اشاره به لوله گذاری در  گلدشت معالی آباد ومشکل آبگرفتگی که داشت، ابراز کرد: این موضوع در ۲ فاز اجرا می شود و از کمربندی جبل الدراک ابهای سطحی هدایت و به رودخانه خشک شیراز می رسد.

شهردار منطقه شش به فرصت ها و تهدیدهای پیاده راه سلامت استاد شجریان اشاره و خاطرنشان کرد: تهدیدها در بخش های مختلفی همچون ایمنی به جهت عبور موتور سیکلت و خودرو، فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب، سگ گردانی، عملکردی به دلیل وجود باغات مجالس و حضور دست فروشان و حوزه امنیتی احصاء شده است.

قادری ادامه داد: با جلسات برگزار شده با دستگاه های متولی این حوزه، راهکارهایی در جهت کاهش تهدیدات در این پیاده راه و استفاده مطلوب شهروندان از این فضا در دستور کار قرار گرفت. 

وی اضافه کرد: با توافق صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی و شهرداری شیراز با مستقر شدن نیروهای انتظامی و حفاظتی شهرداری عبور و ورود هر گونه موتور سیکلت و خودرو به این پیاده راه ممنوع شد و همچنین با حضور هرگونه دست فروشان و اغذیه فروشان در این محور از سوی دستگاه های متولی این حوزه برخورد لازم صورت می گیرد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز