خبرگزاری کار ایران

در بازدید از ساخت سازهای غیرمجاز آبیک عنوان شد؛

گلایه رئیس کل دادگستری قزوین از کوتاهی مسئولین در ساخت و سازهای غیرمجاز

گلایه رئیس کل دادگستری قزوین از کوتاهی مسئولین در ساخت و سازهای غیرمجاز
کد خبر : ۱۲۳۸۷۳۳

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: کوتاهی دستگاه‌های متولی در بحث احداث ساخت و سازها و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کاملاً مشهود است و ترک فعل دستگاه‌ها قطعاً مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی در حاشیه بازدید از روند ساخت و سازهای گسترده در روستاهای شهرستان آبیک گفت: افرادی که به دلیل منافع شخصی اقدام به تغییر کاربری غیرمجاز اراضی ملی و کشاورزی می‌کنند، به واقع به حقوق سایر افراد جامعه تعرض و دست اندازی کرده و نباید نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت بود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: دستگاه‌های متعددی بر اساس قانون در حوزه حفاظت و صیانت از زمین وظایفی برعهده دارند و این دستگاه‌ها باید در این حوزه همکاری لازم را داشته باشند، تا دست فرصت طلبان و منفعت طلبان از تعرض به اراضی کوتاه شود، زیرا بسیاری از این ساخت و سازهای غیرمجاز با هدف منفعت مالی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: قانونگذار بحث برخورد با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی را در تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغات پیش بینی کرده و این ظرفیت قانونی برای برخورد با متخلفان باید در اولویت سازمان جهاد کشاورزی قرار گیرد و مهم‌ترین راهکار پیشگیرانه در این حوزه، تخریب و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در مراحل ابتدایی است و باید قبل از تشکیل پرونده قضایی با آن‌ها برخورد شود.

شعبانی از اقدامات دستگاه‌های متولی گلایه کرد و اظهار داشت: برخی روستاها بر اساس آخرین سرشماری‌های انجام شده دارای چند ده خانوار هستند، اما با توجه به مشاهدات عینی صدها ساخت و ساز در این روستاها صورت گرفته و انشعابات نیز توسط دستگاه‌های خدمات رسان در اختیار آن‌ها قرار گرفته و این در واقع هدررفت منابع کشور است.

وی تاکید کرد: دهیاران و مسئولان محلی در واقع نماینده حاکمیت هستند و باید نسبت به تغییر کاربری‌ها حساسیت ویژه داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز سریعاً موارد را به دستگاه متولی اطلاع دهند، تا وضعیت آن از حیث مجاز و غیرمجاز بودن مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: تصمیمات و رویکرد دستگاه قضایی در بحث تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کاملاً قاطعانه است و در اولویت‌های 15 گانه ریاست قوه قضاییه در سال جاری نیز به آن اشاره و تاکید شده و دستگاه قضایی استان در این خصوص با هیچکس تعارف نخواهد داشت و با متخلفان و متعرضان و همچنین ترک فعل دستگاه‌ها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز