خبرگزاری کار ایران

جمع آوری مدارس کانکسی و سنگی در کرمانشاه

جمع آوری مدارس کانکسی و سنگی در کرمانشاه
کد خبر : ۱۲۳۷۳۰۰

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای جمع آوری مدارس کانکسی و سنگی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،سلمان محمدی در نشست قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، با بیان اینکه ایجاد عدالت آموزشی جزو اولویت های وزارت آموزش و پرورش است، گفت: در راستای ایجاد عدالت آموزشی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی تشکیل شده که قرار شده 16 استان مرزی شناسایی شده از جمله کرمانشاه در قالب این قرارگاه در بحث توزیع منابع و امکانات ویژه دیده شوند.

وی با بیان اینکه در قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر اولویت توزیع امکانات با مناطق حاشیه نشین است، تصریح کرد: این قرارگاه در راستای هدفمند کردن ارائه خدمات آموزشی و جلوگیری از موازی کاری در این زمینه فعال شده و امیدواریم بتواند نقش مهمی در توزیع عادلانه امکانات آموزشی در مناطق محروم داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به آمار بالای حاشیه نشینی در شهر کرمانشاه داشت و گفت: از جمعیت یک میلیون نفری شهر کرمانشاه بین 300 تا 350 هزار نفر حاشیه نشین هستند، لذا امیدواریم بتوانیم در قالب قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در جهت توزیع امکانات آموزشی در مناطق محروم و حاشیه نشین شهر کرمانشاه گام‌های اساسی برداریم.

محمدی سپس با اشاره به رویکرد وزارت آموزش و پرورش در حوزه مردمی سازی آموزش و پرورش، تاکید کرد: در بحث مردمی سازیِ آموزش و پرورش باید همه نهادها و مردم را برای ایجاد عدالت آموزشی پای کار بیاوریم.

وی تاکید کرد: تلاش خواهد شد تا با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و نهادهای انقلابی مثل بنیاد مستضعفان در راستای ایجاد عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار اقدام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه 220 مدرسه کانکسی و تعداد محدودی مدرسه سنگی دارد، گفت: قرار شده در قالب تفاهمنامه مشترکی بین مجموعه نوسازی مدارس و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در جهت برچیده شدن مدارس کانکسی و سنگی استان اقدام شود.

 محمدی اضافه کرد: طبق این برنامه نهایتا تا سال آینده تمامی مدارس کانکسی و سنگی استان جمع‌آوری خواهند شد.

وی سپس اشاره ای هم به وضعیت قابل قبول استان کرمانشاه از حیث برخورداری از فضاهای آموزشی داشت و گفت: اگرچه نسبت به میانگین کشوری وضعیت خوبی از نظر سرانه فضای آموزشی در استان داریم، اما در مقایسه با استان های همجوار نیاز به کار بیشتر در حوزه توسعه فضاهای آموزشی داریم.

محمدی با بیان اینکه ارتقای سرانه فضای آموزشی استان جای کار زیادی دارد، گفت: به راحتی می توانیم با توسعه فضاهای آموزشی در مناطق کم برخوردار استان سرانه فضای آموزشی استان را بالا ببریم.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه فضای آموزشی بخش سرفیروزآباد شهرستان کرمانشاه، گفت: سرفیروزآباد گرچه بیخ گوش کرمانشاه است، اما از محرومیت های زیادی در حوزه های مختلف و از جمله سرانه فضای آموزشی رنج می برد که به راحتی می توان با توسعه فضاهای آموزشی در این بخش محروم سرانه فضای آموزشی استان را به میزان چشمگیری افزایش داد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز