خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین:

تلخی افزایش حقوق کارگران بر شیرینی آن پیشی گرفت/ ضرورت تعیین تکلیف وضعیت حقوق بازنشستگان

تلخی افزایش حقوق کارگران بر شیرینی آن پیشی گرفت/ ضرورت تعیین تکلیف وضعیت حقوق بازنشستگان
کد خبر : ۱۲۲۶۷۰۴

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران با توجه به تورم و قیمت‌های موجود چیز زیادی نیست و باعث تورم نمی‌شود و در این وضعیت قبل از اینکه شیرینی افزایش حقوق را بچشیم تلخی آن را چشیده‌ایم و صحبت از تعدیل حقوق باعث شده حقوق کارگران کامل پرداخت نشود.

عیدعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به صحبت‌های رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره رابطه تورم و افزایش حقوق کارگران و ضرورت تعدیل حقوق گفت: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با این خبر در روز کارگر به کارگران عیدی داد و اگر جای کارگران کرمان بودیم جلوی دفتر این نماینده خواستار این می‌شدیم که رای‌های ما را پس دهند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین ادامه داد: باتوجه به قیمت‌های موجود شب ۵۰ درصد سفره کارگران خالی بود و این وضعیت با افزایش مجدد قیمت‌ها طوری که ماکارانی یک شبه سه برابر شد، بدتر هم شده، البته گفته‌اند یارانه‌ای پرداخت خواهد می‌شود؛ دولت و مجلس انقلابی می‌توانست ابتدا یارانه را پرداخت کرده و بعد از آن قیمت‌ها را افزایش می‌داد.

وی عنوان کرد: وقتی رئیس کمیسیون اقتصادی به عنوان یک اقتصاد دان و کارشناس از تعدیل نیرو صحبت می‌کند، به این معنا است که موقعیت کارگر و وضعیت اقتصادی را درک نمی‌کند، خواست ما این است عذر خواهی کند، در غیر این صورت تشکل‌های کارگری واکنش نشان داده و مقابل مجلس تجمع می‌کنیم.

این فعال کارگری قزوین ادامه داد: این نوع اخبار و ادعاها از سمت مسئولین و نمایندگان به گونه‌ای است که انگار می‌خواهند مردم را کف خیابان بکشانند و تشنج در جامعه را به همراه دارد و ما جامعه کارگری این رفتارها را هرگز نمی‌بخشیم.

کریمی گفت: براساس نظرات کارشناسی سهم حقوق کارگر در تولید هفت تا نه درصد است، آزاد شدن ارز و بی ارزش شدن پول ملی، افزایش قیمت‌ دارو و کالاهای اساسی از مواردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد چرا که در وضعیتی هستیم که علاوه بر معیشت درمان جامعه کارگری با مشمل مواجه شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: خواستار این هستیم که افزایش حقوق بازنشستگان زودتر تعیین تکلیف شود، همچنین صحبت تعدیل حقوق باعث شده اصناف متوسط و کوچک حقوق کارگران را کامل پرداخت نکنند.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز