خبرگزاری کار ایران

برگزاری مراسم گرامیداشت روز بسیج کارگری در مشهد

برگزاری مراسم گرامیداشت روز بسیج کارگری در مشهد
کد خبر : ۱۲۲۴۶۴۹

مراسم گرامیداشت روز بسیج کارگری با حضور مدیران استانی، نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیران شهری، در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت روز بسیج کارگری در مشهد گفت: این استان برای نخستین‌بار در سه حوزه واحد نمونه، گروه کار نمونه و هم کارگر نمونه نماینده داشت که در سی و سومین جشنواره امتنان با حضور رییس‌جمهور تجلیل شدند.

محمد امین بابایی با بیان اینکه در هفته کارگر امسال ۲۴۰ برنامه کارگری در استان در حال اجرا است، افزود: ۳۶ برنامه آموزشی و ۳۵ برنامه ورزشی از جمله این برنامه ها است.

وی اظهار داشت: یکی از بزرگترین چالشهای ما در حوزه فرهنگ کار است که به این موضوع و مهارت‌آموزی توجه نشده است.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: طرح مساجد کارآفرین از سالروز ولادت امام مجتبی(ع) آغاز و تاکنون ۲ مرتبه در مساجد حاشیه شهر برگزار شده است. در مرحله نخست ۱۹۵ نفر ثبت نام کردند که ۱۲۶ نفر و در مرحله دوم ۱۳۰ نفر ثبت نام کردند و ۷۶ نفر توسط کاریابی‌های حاضر در این طرح، به کارگاهها و فرصتهای شغلی شناسایی شده، معرفی شدند.

وی ادامه داد: ما به عنوان خدمتگزار نباید منتظر باشیم مردم به دنبال ما بیایند بلکه باید ما به نزد آنها برویم. بسیج کارگری ظرفیت بسیاری دارد و هر جا با برنامه وارد شده تاثیرگذار بوده است برای اجرای برنامه ها باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم افزود: به تازگی جلسه‌ای با صنف کیف و کفش و چرم داشتیم و گفتند که نیرویهای جوان وارد این عرصه نمی‌شوند و این صنعت را از دست می‌دهیم چون جایگزین نداریم.

وی ادامه داد: موج بی‌دقتی در ارتباط با تحصیلات غیر مرتبط با بازار کار کشور و حتی ارائه خدمات در کشورهای همسایه از جمله مشکلاتی بوده که در سالهای قبل رخ داده و الان می‌بینیم یک نفر چهار سال درس خوانده اما کار مرتبط پیدا نمی‌کند و باید برود مهارت‌آموزی کند.

وی گفت: امروز باید با هم کمک کنیم و نظام کارگری باید حمایت شود تا محیطی ایجاد شود که کارگر نگران امنیت شغلی و درآمد خود نباشد.

وی اظهار داشت: در صنعت خودروسازی راه ما این نیست که مسیر غلط گذشته را برویم. ۲ خودروساز بزرگ کشور اینهمه نارضایتی ایجاد کردند. در صنایع موشکی و هسته‌ای چگونه جلو رفتیم. در خودروسازی هم باید همینگونه باشد. چرا باید به جایی برسیم که وارادات خودرو انجام دهیم.

پژمانفر گفت: مردم به اندازه پولی که به خودرو می‌دهند خدمت تحویل نگرفته و نمی‌گیرند. به عنوان نمونه یک نفر خودرو نو گرفته و ۲۷ مرتبه دم تعمیرگاه برده و همه وسایل را تعویض کردند.

وی اظهار داشت: با شرایطی که مشاهده می‌شود اراده حل مسایل در دولت وجود دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار امسال هم گفت: نامی که رهبر معظم انقلاب برای هر سال انتخاب می‌کنند تشریفاتی نیست و حاصل کار دقیق کارشناسی و ریل‌گذاری برای کشور است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز