خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس خبر داد؛

آغاز اجرای طرح فعال سازی ظرفیت تولید واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان

آغاز اجرای طرح فعال سازی ظرفیت تولید واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان
کد خبر : ۱۲۱۹۵۷۱

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از آغاز طرح فعال سازی ظرفیت تولید واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای اجرای برنامه های وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ، اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا سید مصطفی هاشمی افزود: این طرح در فازهای مختلف و بر اساس برنامه زمانی  اجرا  می‌شود که در مرحله نخست آن، افزایش ظرفیت واحدهای فعال مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان که با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند در برنامه قرار دارد.

 وی افزود: طرح فعال سازی ظرفیت واحدهای صنعتی با رویکرد  افزایش میزان بهره وری و استفاده‌ بهینه از منابع زیرساختی  وسرمایه گذاری های صورت گرفته توسط بخش خصوصی در واحدهای تولیدی و صنعتی عملیاتی می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه  طرح فعال سازی ظرفیت تولید واحدهای صنعتی در  دو  بخش   باز فعال سازی واحدهای راکد  و کمک به افزایش ظرفیت  واحدهای نیمه فعال اجرایی می شود گفت: با استفاده از ظرفیت های موجود در بخش های  خصوصی و دولتی نظیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ،بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و نیز استفاده از توان علمی و تجربی خبرگان بخش صنعت  و  شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، سرمایه گذاران جدید و  مشاوران صنعتی عملیاتی می‌شود.

هاشمی، هدایت سرمایه گذاران جدید و کمک به جذب شرکای جدید جهت استفاده از زیرساخت های آماده به کار در واحدهای راکد، تعیین تکلیف  واحدهای راکدی که  در تملک بانک ها، ادارات و نهادها ویا اشخاص ثالث قراردارند ،رفع مشکلات واحدهای راکد با دستگاه‌ها و نهادهای خدمات رسان، کمک به بازسازی و نوسازی ماشین آلات و دستگاه های فرسوده واحدهای راکد  و  کمک به حل مشکلات حقوقی و رفع اختلاف شرکا  را از مهمترین عناوین اقداماتی برشمرد که در بخش احیای واحدهای راکد انجام می شود..

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس همچنین با اشاره به مهترین برنامه ها در بخش افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی نیز  گفت: در این زمینه برنامه هایی نظیر کمک به تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدها به صورت تجمعی با هدف کاهش هزینه تمام شده، حمایت از ارتقاء تکنولوژی و بهینه کردن خطوط تولید ،تکمیل حلقه مفقوده زنجیره ارزش تولید از مرحله تامین مواد اولیه تا مرحله خدمات پس از فروش، کمک به توسعه بازار محصولات از طریق حمایت از  برند سازی و انجام  اقدامات  لازم با رویکرد حضور محصولات تولیدی در بازارهای خارجی ، کمک به تامین مالی واحدها به شیوه های جمعی و شیوه تامین مالی زنجیره تامین، ارائه خدمات مشاوره تخصصی جهت رفع مشکلات درون بنگاهی و شبکه سازی بین بنگاه ها بر اساس مدل توسعه خوشه ای و نظام مبادلات پیمانکاری فرعی از جمله مهمترین این برنامه در این بخش است.

هاشمی افزود: به منظور اجرای این طرح کارگروه استانی متشکل از سازمان صنعت معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس  و نماینده استانداری تشکیل شده  که در این کارگروه آخرین فهرست واحدهایی زیر ظرفیت ۵۰ درصد  ، پس از پایش و شناسایی توسط مدیران شهرک های صنعتی، مشاوران و کلینیک های صنعتی  در اختیار کارگروه قرار می گیرد و این واحدها  توسط کارگروه استان امتیازبندی می‌شوند و آنهایی که بالاترین امتیاز را کسب می کنند در اولویت قرارمیگیرند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود: در این زمینه سامانه‌ای نیز راه اندازی و واحدهای مشمول طرح در سامانه ثبت می‌شوند.

هاشمی اظهار امیدواری کرد: اجرای طرح فعال سازی ظرفیت تولید واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بتواند زمینه مناسبی برای ارتقای تولید و افزایش اشتغال پایدار فراهم کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز