مدیرکل دفتر بازاریابی وزارت میراث فرهنگی:
صنایعدستی بهترین اشتغال مناطق درگیر خشکسالی/ورود صنایعدستی با بازار الکترونیک ضروری است
مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاریسازی صنایعدستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، بهترین راهکار اشتغال مناطق درگیر خشکسالی را توسعه صنایع دستی برشمرد.
به گزارش ایلنا از یزد، سید حسین علوی با بیان اینکه در تاریخ چیزی به عنوان صنایع دستی نبوده و ظهور صنایع دستی محصول انقلاب صنعتی است که ورود ماشین به زندگی، بشر را دگرگون کرد اظهار داشت: ما در قبال صنایع دستی مسئولیت مهمی داریم اما زیلو به همت عدهای دغدغهمند و دلسوز احیا شده است و هنوز مشکلاتی دارد باید بررسی شود که مشکل از کجاست.
علوی با طرح چند سؤال خاطرنشان کرد: مشکل اصلی کاربردی کردن این هنر صنعت است، پس مشکل کاربردی کردن این هنر صنعت کجاست؟ به چه علت این نوآوری به وجود آمده است؟
مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاریسازی صنایعدستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی بابیان اینکه کاربردی سازی زیلو باید موردتوجه باشد، خاطرنشان کرد: مسئله مهم در حوزه زیلو، بیمه این فعالان است که میتوان هنرمندان را تجمیع کرد تا این افراد از حق بیمه محروم نشوند.
او در خصوص بازاریابی تصریح کرد: ورود زیلو و صنایعدستی دیگر به بازارهای الکترونیکی از الزامات توسعه این صنایعدستی است و در دنیای نوظهور صنایعدستی باید این مسیر را تجربه کند.
علوی به اشتغال خشکسالی اشاره کرد و گفت: در فلات مرکزی خشکسالی مسئله بیکاری را به همراه داشته است و بحران بیآبی، بیکاری را به همراه داشته است.
او صنایع دستی را بهترین راهکار توسعه اشتغال در این مناطق عنوان کرد و گفت: با پشتیبانی دولت جدید و وزیر میراث فرهنگی، سیاست جدیدی داریم که نمایشگاههای صنایعدستی را به روال گذشته بهصورت حمایتی برگردانیم.
علوی بابیان اینکه نمایشگاه قرآن در پیشرو قرار دارد، گفت: تفاهمی با وزارت ارشاد شده که سالنی درخور صنایعدستی باهدف عرصه، فروش و ورکشاپ صنایعدستی که با متن قرآنی، مذهبی و دینی تولید میشود، اختصاص یابد.