خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر مشهد خبر داد؛

تخصیص ردیف اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی به مشهد در بودجه ۱۴۰۱ دولت

تخصیص ردیف اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی به مشهد در بودجه ۱۴۰۱ دولت
کد خبر : ۱۲۱۳۱۳۱

سخنگوی شورای شهر مشهد گفت: برای اولین بار ردیف اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومانی برای حوزه زیرساختی مشهد مصوب شده که امیدواریم برای سال‌های آینده نیز پایدار شود و شاهد بروزرسانی آنها باشیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو با اشاره به سفر هیات دولت به مشهد، اظهارکرد: یکی از معضلات و مشکلات اساسی مدیریت شهری که بارها هم به آن تاکید داشته‌ایم، ارائه خدمات ملی با بودجه‌های محلی است ولی متاسفانه تاکنون گوش شنوایی برای این مهم نبوده و در بودجه سال ۱۴۰۱ دولت نیز نگاه حمایتی آنگونه که باید محقق نشده است.

وی با بیان اینکه شهر مشهد حدود ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد و با احتساب روستا‌های مجاور، این جمعیت تا ۴ میلیون نفر افزایش می‌یابد، گفت: علاوه بر این، سالانه ۳۰ میلیون زائر نیز برای زیارت بارگاه منور رضوی به این شهر مشرف می‌شوند؛ این آمار و ارقام باید مدنظر مدیران تصمیم‌گیر در سطح ملی باشد چراکه اداره کردن چنین شرایطی با بودجه‌‎های محلی دشوار است.

حاجی‌بگلو افزود: در نوروز امسال، پس از ۲ سال ممنوعیت سفر، شاهد خیل عظیم زوار نوروزی بودیم و در بدو ورود آنها مشکلات متعددی بوجود آمد؛ واقعیت غیرقابل انکاری است که بگوییم در مشهد با بودجه محلی می‌توان شهر را اداره کرد چراکه مشهد شهری ملی است و مسئولان و دولت باید این مهم را بپذیرند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: رئیس جمهور، خود فرزند مشهد است و با مشکلات این شهر، به مراتب بیشتر از اعضای شورای شهر و مدیران شهری اشراف دارد؛ برهمین اساس انتظار داریم که ردیف مستقلی برای مشهد اختصاص یابد.

وی گفت: بسیار خرسندیم که با اهتمام رحمانی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، برای اولین بار ردیف اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومانی برای حوزه زیرساختی مشهد مصوب شده که امیدواریم برای سال‌های آینده نیز پایدار شود و شاهد بروزرسانی آنها باشیم.

حاجی‌بگلو با اشاره به اسکان اضطراری زائران نوروزی، تصریح کرد: این اسکان، با توجه به حضور خیل عظیم زائران در مشهد به نحو مطلوبی انجام نشد؛ شهر مشهد، شهری ملی است و نیازمند نقش‌آفرینی دستگاه‌‎های دیگر در همین سطح است تا بتوان شرایط را به نحو بهتری مدیریت کرد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه گفت: شورای ششم دو خواسته و تقاضای جدی از دولت دارد؛ اول رسیدگی به حاشیه شهر و ساماندهی شرایط این پهنه‌ها و دیگری مسکن ارزان‌قیمت است.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه مدیریت شهری، به تنهایی با منابع محدود خود قادر به ساماندهی حاشیه شهر نیست، افزود: در عین حال، به سهم خود تاکنون سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات مناسبی داشته‌ایم؛ به نحوی که در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، شیب اعتبارات را به حاشیه شهر بردیم.

وی اظهارکرد: ۳۸ درصد اعتبارات عمرانی شهرداری و بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بودجه‌ مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ به حاشیه شهر تخصیص پیدا کرده تا بخشی از کمبودها را کمرنگ کنیم.

حاجی‌بگلو درخصوص تامین مسکن ارزان‌قیمت هم گفت: همگام با سیاست‌های دولت، تامین مسکن ارزان‌‎قیمت یکی از سیاست‌های شورای ششم است و گفتگوهایی هم تاکنون با وزیر راه و شهرسازی در این خصوص داشته‌ایم؛ این مهم می‌تواند در تعامل و همراهی مدیریت شهری با وزارت راه و شهرسازی، اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: نگاه به مشهد باید نگاهی ملی و بین‌المللی باشد چراکه مشهد به برکت بارگاه منور رضوی متمایز از سایر شهرهای کشور است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز