خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان:

آمار روزانه مرگ و میر کرونا در مرکزی صفر شد

آمار روزانه مرگ و میر کرونا در مرکزی صفر شد
کد خبر : ۱۲۱۲۱۶۵

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: آمار روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان مرکزی صفر شده به طوری که از ابتدای سال جدید، هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن صادقی سده افزود: بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی از ابتدای سال جاری تاکنون 66 بیمار جدید کرونا در استان مرکزی شناسایی شد. 24 نفر از بیماران جدید شناسایی شده برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند و 42 نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

وی ادامه داد: اکنون میزان مراجعات روزانه به بیمارستان امیرالمومنین (ع) به عنوان سانتر اصلی بیماری کرونا 30 نفر و در کلینیک تخصصی امام رضا (ع) 70 نفر است و روند مراجعات و همچنین مبتلایان کاهشی گزارش شده است. همچنین در حال حاضر 6 کودک بیمار کووید 19 در بیمارستان بستری هستند و خوشبختانه مادر بارداری در مراکز درمانی بستری نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: آمار متوفیان کرونا در استان مرکزی از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تاکنون به 3182 نفر رسیده است. شمار مبتلایان به کرونا نیز از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان مرکزی، به 123 هزار و 138 نفر رسید.

صادقی سده تصریح کرد: با توجه به حجم بالای سفرهای نورورزی و همچنین دید و بازدیدها و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان، احتمال شیوع سویه جدید بیماری با عنوان «دلتاکرون» وجود دارد.

وی بیان داشت: اپیدمی جدید بیماری کرونا که ترکیب‌ دلتا و امیکرون است، در کشورهای امریکایی و اروپایی گزارش شده و می توان گفت شدت و شرایط واگیر از سویه دلتا کمتر اما میزان انتشار آن از امیکرون خطرناک‌تر و بیشتر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: انتظار می رود مردم در سفرها و همچنین دورهمی های نوروزی، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبندی بیشتری داشته باشند تا پس از تعطیلات نوروزی در یکماه آینده مجدد ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان شیوع پیدا نکند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز