خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل دفتر تسهیلگری و توسعه محلی گلشن مطرح کرد؛

کشن محله‌ای با مشکلات فراوان در قلب شیراز

کشن محله‌ای با مشکلات فراوان در قلب شیراز
کد خبر : ۱۲۰۹۱۴۴

مدیرعامل دفتر تسهیلگری و توسعه محلی گلشن خواستار حمایت بیشتر مسئولان از این محله کلانشهر شیراز شد.

به گزارش ایلنا، سکونتگاه‌های غیررسمی پدیده‌ای ناشی از گسترش شهر‌ها و بازتابی از عدم توزیع مناسب امکانات شهری‌اند؛ زمانی که شهر نتواند نیاز‌های بخشی از جمعیت خود را تامین کند، آن‌ها را به حاشیه می‌راند.

مدیر عامل دفتر تسهیلگری و توسعه محلی گلشن خواستار حمایت بیشتر مسئولان از این محله کلانشهر شیراز شد.

هم اکنون در شیراز ۷ دفتر تسهیلگری در محلات حاشیه‌ای مشغول به فعالیت هستند یکی از دفاتر یاد شده دفتر تسهیلگری و توسعه محلی گلشن است که در محله کشن قرار دارد.

مهران نامداری قرقانی گفت: آمار‌های سال ۹۵ حدود ۱۱میلیون نفر را در زمره ساکنان محلات حاشیه‌نشین کشور نشان می‌داد و همین موضوع اهمیت توجه به محلات را بیش از پیش ساخت که در نتیجه آن، برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی راه‌اندازی شد.

به گفته او، این دفتر زیر نظر سازمان مردم نهاد جمعیت جوانان عشایر فارس در حال فعالیت است.

این کنشگر اجتماعی گفت: کشن محله ‌با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان است که در سایه کم توجهی‌ها با مشکلات فراوانی دست به گریبان است.

همچنین راحله مهکویی مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی گلشن گفت: پس از شکل گیری دفتر، جمع آوری داده از سطح محله و برگزاری نشست‌های محلی با حضور معتمدین و افراد اثرگذار محله، مشکلات محله مشخص، و برای رفع کاستی ها، اولویت بندی انجام گرفت.

وی یادآور شد که برخی از مهمترین مشکلات محله از جمله نبود فرهنگسرا یا سرای محله، آسفالت خیابان اصلی محله، اختلاف مالکیت متصرفین محلی با بنیاد مستضعفان، بیکاری، اعتیاد  است که در نشست اخیر با معتمدین محلی، آخرین اقدامات انجام شده در شش ماه گذشته و همچنین برنامه‌های آتی و در دست اقدام بررسی و بروزرسانی شد که در ادامه به اطلاع عموم می‌رسد.

به گفته وی یکی از مسائل شهرسازی انجام شده این دفتر، اتصال دسترسی فاضلاب محله به فاضلاب شهری است که طبق پیگیری و مراجعات بسیار به سازمان آب و فاضلاب منطقه ۲ و ارجاع نامه از استانداری و دفتر به این شرکت از ابتدای سال 99 تا کنون موفق شدیم که فاضلاب این محله به فاضلاب شهری متصل شود.

مهکویی افزود:  در سال ۱۴۰۰ از کوچه ۱۰ تا ۳۰ انشعاب‌ها وصل شده و این اقدام در دست اجرا است.

مهکویی  فعالیت‌های اجتماعی و مددکاری انجام شده این دفتر را از جمله شناسایی خانواده‌های دارای عضو مصرف کننده‌ی مواد مخدر، ارائه‌ی مشاوره‌های تخصصی، ارجاع رایگان به کمپ‌های ترک اعتیاد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه به صورت مجازی و حضوری در حوزه‌های اعتیاد، فرزندپروری، پرخاشگری، و مهارت‌های زندگی، برقراری ارتباط با کنگره‌ی ۶۰ (سازمان مردم نهاد کشوری فعال در حوزه درمان اعتیاد) و معرفی به اهالی محله نام برد.

سام روستا کارشناس حقوقی دفتر تسهیلگری گلشن اهم مسائل حقوقی انجام گرفته را انعقاد تفاهم نامه‌ای میان کانون وکلای دادگستری فارس و دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی این استان عنوان کرد که براساس آن حاشیه‌نشین‌های شیراز می‌توانند خدمات حقوقی رایگان دریافت کنند، همچنین تعیین تکلیف اسناد مالکیت تعدادی از اهالی گلشن با همکاری بنیاد مستضعفان و همچنین ارتقای سطح امنیت محله با شناسایی نقاط جرم خیز با همکاری بیشتر نیروی انتظامی نیز از سایر اقدامات است.

او، اهم مسائل حقوقی در حال پیگیری و انجام را تنظیم تفاهم نامه فی مابین دفاتر تسهیلگری شیراز و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس، جهت همکاری‌های بیشتر در حوزه‌های مرتبط و پیگیری صدور کارت آمایش اتباع خارجه برشمرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز