خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان:

سه هزار نیروی پلیس قزوین در رزمایش نوروز 1401 حضور دارند

سه هزار نیروی پلیس قزوین در رزمایش نوروز 1401 حضور دارند
کد خبر : ۱۲۰۹۰۰۵

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: بیش از سه هزار نفر نیروی پلیس در رزمایش نوروزی 1401 با خودروهایی که در اختیار دارند و با خوردوهایی که در اختیار دارند و با خودروهای امداد رسان حضور فعال خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سردار علی ابراهیمی در مراسم رزمایش ترافیکی و خدمات سفر نوروزی که پیش از ظهر امروز در قرارگاه پلیس راه انتظامی استان برگزار شد، گفت: این رزمایش از امروز آغاز شده و تا 14 فروردین 1401 ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: در نوروز و با آغاز سفرها و پیش بینی‌های صورت گرفته تردد در محورهای مواصلاتی در بخش دورن و شهری و برون شهری افزایش خواهد یافت و بنابراین برای مدیریت ترافیک از مدت‌ها پیش برنامه ریزی شده و رزمایش از امروز با حضور دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان آغاز شده است.

وی عنوان کرد: برای تامین ایمنی عبور و مرور و پیشگری از تلفات جاده‌ای برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین با اشاره به شعار پلیس راهور برای نوروز 1401 بیان کرد: شعاری که برای ما ابلاغ شده "قانونمداری، پرهیز از خطر و آرامش در سفر" است و برنامه ریزی‌های لازم بر این اساس صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بعد از طرح زمستانی که حدود سه و ماه 10 روز از آن می‌گذرد برای نوروز آمادگی کامل داریم؛ البته همکاران ما برای طول سال با اجرای طرح‌های مختلف با آمادگی 100 درصدی در خدمت مردم هستند.

ابراهیمی عنوان کرد: در راستای کاهش خسارات و تلفات جاده‌ای، کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی از نظر ایمنی در دستور کار قرار دارد، همچنین برخورد قاطع، مقتدرانه، مودبانه و قانونی با متخلفین و ناقضان مقررات راهنمایی نیز مد نظر است و با تخلفات حادثه ساز به طور جدی برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: نظارت بیشتر در رفتار رانندگانی که در 30 کیلومتری ورودی شهرها هستند هم در دستور کار قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی عواملی هستند که 80 درصد تصادفات به خاطر آن‌ها است و از این رو توجه به این موارد در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی  و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم در کنار نیروهای پلیس خواهند بود و در زمینه افزایش شیارهای لغزنده و تاب لرزش‌ها، نصب حفاظ و لکه گیری آسفالت و آماده به کار بودن دوربین‌ها اقدامات لازم صورت گرفته است.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین عنوان کرد: قزوین شاه راه ارتباطی 12 استان به مرکز کشور است و 8.2 تصادفات کشور در این استان اتفاق می‌افتد، البته با توجه به افزایش ترددها میزان تصادف و تلفات آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سال جدید 228 میلیون و 588 هزار و 50 تردد در سطح راه‌های استان داشتیم که 5 درصد افزایش داشته است و امیدواریم با همت همگانی و نیت خدمت رسانی اطلاع رسانی به موقع شاهد کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای باشیم.

ابراهیمی درباره نه به چهارشنبه سوری خطرناک هم گفت: براساس آمار از ابتدای اسفند تاکنون آمار مصدومین در سطح کشور نسبت به سال گذشته 10 تا 20 درصد افزایش یافته است و از این رو باید اطلاع رسانی‌های لازم صورت گیرد تا آمار مصدومین کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز