خبرگزاری کار ایران

روستاهای گلستان در مسیر توسعه گردشگری؛

حسینی : بافت‌های با ارزش گلستان احیاء می‌شود

حسینی : بافت‌های با ارزش گلستان  احیاء می‌شود
کد خبر : ۱۲۰۷۶۷۸

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان گفت: روستاهای گلستان در مسیر توسعه گردشگری قرار گرفته است و بافت‌های باارزش احیاء می‌شود.

به گزارش ایلنای گلستان، سیدمحمد حسینی اظهارکرد: بافت کالبدی برخی از روستاهای استان گلستان دارای ویژگی‌های خاص معماری، تاریخی و فرهنگی؛ میراثی ارزشمند به شمار می‌رود که حفظ و نگهداری آنها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی افزود: در استان گلستان ۴۵ روستا به عنوان بافت با ارزش و هدف گردشگرمعرفی شده که ۱۹ روستا دارای بافت باارزش ثبت شده ملی است و اولویت بنیادمسکن در اجرای طرح بهسازی و احیای بافت باارزش با این روستاها خواهد بود.

 وی ادامه داد: اعتبارات اجرای طرح بهسازی و احیای بافت باارزش و روستاهای هدف گردشگری وابسته به اختصاص اعتبارات ملی است و تاکنون اجرای این طرح در دو روستای « زیارت» در گرگان و « فارسیان» در آزادشهر به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: همچنین اجرای طرح در روستاهای « ساسنگ» در مینودشت، « شاهکوه» در گرگان، « بنفش تپه» در بندرگز، « پاقلعه» در رامیان و « چینو و زرین گل» در علی آبادکتول در دست اجرا قرار دارد. ضمن اینکه امسال نیز اعتباری برای شروع طرح بهسازی بافت باارزش برای روستاهای « گچی سو بالا» در کلاله، « استون آباد» بندرگز و « جعفرآباد» گرگان اختصاص پیدا کرد.

وی یاداور شد: در سفر اخیر دولت سیزدهم به استان گلستان یکی از پروژه‌های مصوب در حوزه بنیادمسکن، تکمیل و آغاز اجرای طرح بهسازی و احیای بافت باارزش در تعدادی از روستاها بوده که ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است.

حسینی خاطر نشان کرد: با اجرای پروژه‌های مختلف در این روستاها، علاوه بر اقدامات عمرانی، زمینه جذب گردشگر نیز فراهم شده و تجربه در روستاهای زیارت و فارسیان نشان دهنده همین موضوع است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز