خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان صنایع کوچک و شهر‌ک‌های صنعتی ایران خبر داد؛

شناسایی بیش از 12 هزار واحد صنعتی راکد در کشور /بانک‌ها با صنایع کوچک و متوسط قهر هستند

شناسایی بیش از 12 هزار واحد صنعتی راکد در کشور /بانک‌ها با صنایع کوچک و متوسط قهر هستند
کد خبر : ۱۲۰۳۲۷۲

معاون سازمان صنایع کوچک و شهر‌ک‌های صنعتی ایران گفت: در سطح کشور 12 هزار و 67 واحد صنعتی راکد شناسایی شدند که 6 هزار و 804 واحد آن در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین،  عزیزالله قربانی، در نشست خبری که ظهر امروز در سالن کنفرانس شرکت شهرک‌های عزیز الله قربانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن کنفرانس شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، برگزار شد، گفت: در دولت جدید کارهای خوبی صورت گرفته و برای اولین بار وضعیت واحدهای صنعتی در سطح کشور پایش شد و واحدهای راکد و فعال در سطح کشور مورد سنجش قرار گرفتند.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهر‌ک‌های صنعتی ایران ادامه داد: براساس پایش صورت گرفته، 73 هزار و 6 واحد بهره‌بردار داریم که در حال تولید هستند و از این تعداد 48 هزار و 500 مورد در داخل شهرک‌های صنعتی و 24 هزار و 56 واحد هم در خارج از شهرک‌های صنعتی قرار دارند.

وی بیان کرد: با راه اندازی واحدهای راکد 102 هزار و 803 نفر مشغول به کار خواهند شد، تولیدکنندگان محصولات کانی غیر فلزی بیشترین فراوانی واحدهای راکد بودند، محصولات غذایی و انواع آشامیدنی هم در رده دوم قرار دارند.

این مسئول افزود: 449 واحد را بانک‌ها تعطیل کرده هزار و 700 مورد نیز در تملک بانک‌ها قرار دارند و هزار و 341 واحد هم با توقیف اموال تحت تملک اشخاص حقیقی و حقوقی قرار دارند و در مجموع با راه اندازی مجدد این واحدها 23 هزار و 75 نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی عنوان کرد: 44 درصد به دلیل کمبود نقدینگی، 8 درصد به خاطر مشکلات زیر ساختی، 11 درصد  به خاطر کمبود مواد اولیه  و 16 درصد به دلیل نبود بازار و 9 درصد به دلیل مشکلات حقوقی با سازمان‌ها راکد شده‌اند.

قربانی اظهار کرد: بانک‌ها با صنایع خرد و کوچک و متوسط قهر هستند؛ چرا که وام دادن به آن‌ها برایشان صرفه اقتصادی ندارد و دیوار بی اعتمادی بزرگی بین بانک و صنایع کوچک و متوسط کشور کشیده شده و توقع ما این است که بخشی از منابع را در اختیار واحدهایی که به دلیل کمبود نقدینگی راکد شده‌اند قرار دهند و اگر بانک‌ها همکاری داشتند وضعیت به این شکل نبود.

وی ادامه داد: مشکل تملک بانک‌ها پیگیری شده تا ملک‌هایی که بانک‌ها تملک کرده‌اند مجدد به عرصه صنعت بازگردد، زنجیره تامین مالی و بازار سرمایه هم از دیگر مواردی است که برای حل مشکلات واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

قربانی گفت: در مجموع در سال جاری با پیگیری‌های صورت گرفته هزار و ۵۲۱ واحد تولیدی راکد و غیرفعال شهرک‌ها و نواحی صنعتی به چرخه تولید بازگشته‌اند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز