خبرگزاری کار ایران

محدودیتی در پرداخت تسهیلات به واحد‌های نیمه تمام گردشگری در آذربایجان غربی وجود ندارد

محدودیتی در پرداخت تسهیلات به واحد‌های نیمه تمام گردشگری در آذربایجان غربی وجود ندارد
کد خبر : ۱۱۹۴۹۴۲

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی گفت:هیچ گونه محدودیت در پرداخت تسهیلات به واحدهای نیمه تمام وجود ندارد و تمام سرمایه گذاران بخش گردشگری می توانند با مراجعه به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نسبت به معرفی و دریافت تسهیلات مورد نظر اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، جلیل جباری در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح های گردشگری نیمه تمام در ارومیه گفت: با بهره برداری از طرح های در حال ساخت بیش از یک سوم به ظرفیت تاسیسات گردشگری و ۲ هزار و ۵۰۰ تخت نیز به مجموع مراکز اقامتی موجود اضافه خواهد شد.

جباری با اشاره به بهره برداری و کلنگ زنی  ۱۹ طرح گردشگری همزمان با دهه فجر در استان گفت:این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری شده است. 

وی بیان کرد: طی سال جاری ۱۲۰ موافقت اصولی برای اجرای طرح های گردشگری و همچنین ۵۰ پروانه ساخت در سطح صادر شده و عملیات ساخت آنها نیز طی امسال آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد اماکن . تاسیسات گردشگری استان گواهی استاندارد و کیفیت را کسب کرده آن. گفت: اظهار داشت: طی سالجاری ۱۴ مورد از اماکن اقامتی استان گواهی استاندارد و کیفیت را کسب کرده است و تعداد واحد های استاندار استان به ۴۷ مورد رسیده است.

جباری با بیان اینکه طرح های سرمایه گذاری بخش گردشگری دارای پیشرفت فیزیکی با اهدای تسهیلات حمایت مادی می‌شوند، گفت: پروژه های نیمه فعال و دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد که به دلیل مشکلات مادی و کمبود نقدینگی راکد مانند از طریق این اداره کل شناسایی و برای تکمیل طرح برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: این تسهیلات با سود بین ۱۰ تا سقف ۱۲ درصد پرداخت می شود که می تواند حمایت قابل توجهی به بخش گردشگری و توسعه و ایجاد زیرسازی گردشگری در استان کند.

درب فلزی مسجد یوردشاهی بدون هماهنگی با میراث نصب شده است

جباری در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد نصب درب فلزی در مسجد یوردشاهی گفت:این اقدام خلاف ضوابط میراث فرهنگی است نصب این در بدون هماهنگی با میراث فرهنگی نصب شده است.

 وی افزود: نمای مسجد یوردشاهی در سال ۱۳۹۸ بر اساس اسناد تاریخی و شواهد موجود از طریق پیمانکار ذیصلاح مرمت شد اما بخشی از پلاک که به صورت مغازه از آن استفاده می‌شد به لحاظ مسایل حقوقی مترتب بر آن، مقرر شده بود هنگام انجام تعمیرات جداره و ورودی،  آن بخش اصلاح و پایه آجری احیا و در چوبی مربوطه نصب شود با این حال، اخیرا هیات امنای مسجد یوردشاهی بدون هماهنگی و برخلاف ضوابط اقدام به حذف مغازه و نصب در فلزی کرده‌اند.

 جباری خاطر نشان کرد: این اداره‌کل به صدور اخطاریه و تذکر کتبی به هیات امنا اقدام کرده و پس از آن مراتب به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انعکاس داده‌شده‌است. 

 وی افزود:در صورت عدم رعایت مقررات مربوطه، اداره کل میراث فرهنگی موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز