خبرگزاری کار ایران

شوراهای حل اختلاف محلی بستری برای کاهش تخلفات شهری

 شوراهای حل اختلاف محلی بستری برای کاهش تخلفات شهری
کد خبر : ۱۱۹۴۵۰۲

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد استفاده از ظرفیت های مردمی و معتمدیان محلی را یکی از مهم‌ترین روش های کنترل و کاهش جرائم شهری دانست.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی نجفی در آیین آغاز به کار شعب همیاران صلح شوراهای حل اختلاف مستقر در بوستان ها و محلات شهر مشهد که با همکاری مدیریت شهری و دادگستری خراسان رضوی به بهره برداری رسید، اظهار کرد: شهرداری مشهد به عنوان یک نهاد اجتماعی و خدمت رسان، بیش از ۳۰۰ نوع خدمت گوناگون را به شهروندان ارائه می کند که همین گستردگی ارائه خدمات باعث شده تا در برخی موارد، ایجاد تعارضات و اختلافات امری اجتناب ناپذیر باشد.

وی ادامه داد: طی سال های اخیر در کلانشهر مشهد به عنوان اولین شهر ترمیمی ایران تلاش شده تا با استفاده از روش های ترمیمی از بسیاری از برخوردهای قهری و سلبی اجتناب شود و در مقابل با استفاده از روش‌های جایگزین و بهره‌گیری از ظرفیت معتمدین محلی، بسیاری از اختلافات ایجاد شده برطرف شود و از تشکیل پرونده های گوناگون و ارجاع آنها به دستگاه قضا خودداری شود.

نجفی اظهار کرد: در همین راستا با همراهی دستگاه قضا و شورای شهر مشهد به صورت همزمان ۱۵ شعبه همیاران صلح شوراهای حل اختلاف در بوستان های شاخص شهر و محلات فعالیت خود را آغاز می کنند؛ شعبی که هدف اصلی آنها بررسی تخلفات شهروندان در موضوعات مرتبط با شهرداری و کاهش تعارضات و اختلافات ساکنان محله های پیرامونی آنهاست.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: این شعب به ترتیب در حوزه ستادی معاونت خدمات شهری، بوستان کوهسنگی، بوستان بهار، بوستان وکیل آباد، بوستان خورشید، بوستان غدیر، بوستان ملت، ایستکار دلاوران ،دفتر تسهیلگری خلج، دفتر تسهیلگری دروی،  دفتر تسهیلگری شهید باهنر، دفتر تسهیلگری شهید معقول ،دفتر تسهیلگری محله امیرآباد، دفتر تسهیلگری سیس آباد و دفتر تسهیلگری شهرک شهید مطهری مستقر هستند.

نجفی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته در این شعب علاوه بر بررسی اختلافات ارجاع شده، با همکاری کانون وکلا و کارگروه وکیل ترمیمی، مشاوره های حقوقی رایگان به ساکنان محلی ارائه خواهد شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز