خبرگزاری کار ایران

بررسی وضعیت آزمایشگاه مرکزی یزد؛

اشکال در نتیجه تست های کرونا در یزد/ بخش تشخیص کرونای آزمایشگاه مرکزی یزد تعطیل شد

اشکال در نتیجه تست های کرونا در یزد/ بخش تشخیص کرونای آزمایشگاه مرکزی یزد تعطیل شد
کد خبر : ۱۱۹۱۹۲۵

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با مشخص شدن اولین ایراد در انجام تست، بخش تشخیص کرونای آزمایشگاه مرکزی یزد تعطیل و تحقیقات ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، حبیب نیکوکار با اشاره به انتشار خبری مبنی بر استفاده از کیت های تشخیص کرونای خراب و ناسالم در فضای مجازی استان اظهار داشت: تمامی مراکز تست کرونای استان به صورت مستمر و منظم توسط تیم ممیّزی آموزش دیده و تحت نظارت مرکز تهران بازرسی و نحوه انجام تست ها کنترل می شود.

وی ادامه داد: با مشخص شدن اولین ایراد در انجام تست های این مرکز در تاریخ چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ضمن تعطیلی فعالیت مرکز و گزارش به مسئولان دانشگاه، مشغول بررسی کامل گزارش رسیده هستیم.

نیکوکار با بیان اینکه هنوز خرابی کیت های تشخیص اثبات نشده افزود: تمامی ایرادات گزارش شده مربوط به تست های یک ماه اخیر بوده اما به دلیل اهمیت موضوع از ادامه فعالیت این آزمایشگاه جلوگیری شده و تحقیقات ادامه دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد تاکید کرد: به دلیل رقابت موجود بین مراکز مختلف تست کرونا در بخش دولتی و خصوصی، لطفا از هرگونه گمانه زنی و شایعه درخصوص نحوه فعالیت، نتایج گذشته و ... خودداری شود.

وی در خصوص تشریح وضعیت کرونایی استان با ابراز نگرانی از افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا در یزد و فوت هفت بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته ادامه داد: از هزار و ۲۷۲ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در شبانه روز گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۷۹۴ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۵۹ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند و ۷۳۵ نفر در منزل دوران نقاهت را طی می کنند افزود: پنج بیمار در اردکان، دو بیمار در اشکذر، سه بیمار در بافق، سه بیمار در بهاباد، دو بیمار در تفت، سه بیمار در خاتم، سه بیمار در مهریز، هشت بیمار در میبد و ۳۰ بیمار در شهر یزد شناسایی شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: در حال حاضر ۴۲۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد بستری هستند که از این تعداد، ۹۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات درمانی دریافت می کنند.

به گزارش ایلنا، اخیرا تعدادی از شهروندان نسبت به نتایج تست کرونای خود مشکوک بوده و برخی نیز با مراجعه به آزمایشگاه های خصوصی با نتیجه منفی کرونا مواجه شده و معتقدند کیت های تشخیص آزمایشگاه مرکزی ایراد دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز