خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد؛

ضرورت تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز عوامل وابسته به قدرت و ثروت در قزوین

ضرورت تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز عوامل وابسته به قدرت و ثروت در قزوین
کد خبر : ۱۱۷۵۸۱۵

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: قانون برای همه یکسان است و عقلانیت و انصاف اقتضا می‌کند که از سوء استفاده آن‌هایی که وصل به قدرت و یا ثروت هستند نیز جلوگیری شود و اگر ساختمان‌های آن‌هایی که برای تفریح به شکل غیرمجاز احداث شده‌اند تخریب شود، نارضایتی پیش نمی‌آید.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی شعبانی در نشست مشترک شورای مدیران قضایی و مدیران اجرایی استان که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، با بیان اینکه مهم‌ترین و کارآمدترین راه حفاظت از اراضی کشاورزی پیشگیری و صیانت است، گفت: میزان برخورد دستگاه قضایی استان با تخلفات حوزه تغییر کاربری اراضی در یک سال گذشته ۲ برابر پنج سال قبل از آن بوده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: مبارزه با فساد یکی از موضوعات اصلی و ماموریت‌های مهم دستگاه قضایی است که به جد دنبال می‌شود و مردم از ما انتظار دارند که در این حوزه با قوت کار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله جدی با تغییرکاربری‌های غیرمجاز باید وحدت و انسجام لازم بین دستگاه‌های متولی وجود داشته باشد، اظهار کرد: موضوع حفظ کاربری اراضی اگر جدی گرفته نشود آیندگان، ما را مورد نقد قرار خواهند داد.

مقام ارشاد قضایی استان قزوین تصریح کرد: جهاد کشاورزی نقش ناظر را در زمینه حفاظت از اراضی بر عهده دارد و برای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی هر دستگاه باید به فراخور وظیفه‌اش عمل کند.

وی تاکید کرد: برای برخورد جدی با تغییر کاربری‌های غیرمجاز لازم است کارگروهی به‌صورت ویژه و فعال این موضوع را پیگیری و دنبال کند.

شعبانی اضافه کرد: خسارت‌های سنگینی که تغییر کاربری اراضی برای کشور دارد مسئولیت همه مدیران را در پیشگیری و برخورد در این حوزه سنگین‌تر می‌کند و باید بدون هیچ‌گونه چشم‌پوشی و قاطعانه با متخلفان برخورد شود و طوری مبارزه با فساد کنیم که حقوق شهروندان تضییع نشود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تاکید کرد: مسئولان جهاد کشاورزی در مورد ویلاهای ساخته شده به شکل غیرمجاز در اراضی کشاورزی پرونده تشکیل نداده‌اند و این قابل توجیه نیست و باید هرچه سریعتر با عوامل ساخت ویلاهای غیر قانونی که در استان ساخته شده برخورد شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز