سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز مطرح کرد؛
باید به سمت برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پیش برویم/ خانه تاکسی به زودی در شیراز افتتاح می شود
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: باید به سمت برقی سازی ناوگان حمل و نقل اتوبوس و ناوگان عمومی پیش رویم.
به گزارش ایلنا، محسن حدیقه جوانی در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل و تجلیل در شیراز؛ با اشاره به چالش های موجود در اتوبوسرانی و فرسودگی ناوگان، افزود: در این زمینه با کاهش رضایتمندی مواجه هستیم، کما اینکه مدل واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی به بخش خصوصی نیاز به بازنگری دارد.
وی با اشاره به پیگیری ها در راستای مدیریت یکپارچه حمل و نقل مسافر و پیگیری اجرای ضابطه ۷۷۷ کشور گفت: این موضوع در کنترل و مدیریت هزینه ها تاثیر میگذارد و به عنوان یک نقشه راه در زمینه حمل و نقل است تا سیستم های حمل و نقل عمومی را در کنار هم به تعادل برسانیم و کمترین تعارض را داشته باشند و بهینه شوند.
حدیقه جوانی تصریح کرد: در این زمینه نیز تفاهم نامه خوبی انجام شده است که می تواند در توسعه ناوگان موثر باشد.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در تاکسیرانی نیز میزان قابل توجهی فرسودگی داریم که شورای شهر مصوبه ای در نوسازی هزار دستگاه ناوگان دارد، ابراز کرد: توافقات اولیه با بانک شهر صورت گرفته است و از مخاطرات مرتبط با فرسودگی نیز تا حدودی جدا می شویم.
خانه تاکسی به زودی افتتاح می شود
حدیقه جوانی خاطرنشان کرد: در راستای ارائه خدمات به رانندگان تاکسی دو مرکز شهدای مطهری و شهید زهتاب زاده به عنوان خانه تاکسی به زودی افتتاح می شود که خدمات را با تخفیف های مناسب ارایه می دهند.
وی یادآور شد که در بحث حمل و نقل پاک و مسیرهای پیاده و دوچرخه باید پیشرفت بهتری داشته باشیم و در این زمینه نیز تلاش خواهد شد.
حدیقه جوانی با بیان اینکه در زمینه حمل و نقل بار اعمال قانون تخلفات با همکاری پلیس راهور برای جلوگیری از بروز تخلفات ضروری است، ابراز کرد: در این زمینه ساماندهی ناوگان باری و تاثیر آن بر تخریب سطح معابر و بروز سوانح و حوادث نیز بسیار مهم است لذا راه اندازی توقفگاه های باری در مبادی ورودی شهر ضروری است تا از عمده بار به خرده بار تبدیل شویم.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به موضوع ساماندهی ناوگان باری و مدیریت باراندازها که مصوبه اخیر شورای ترافیک بوده است، عنوان کرد: در بحث معابر شهری و عارضه سنجی کاربری های ترافیک زا به نتایج خوبی رسیده ایم و همچنین برای ساختمان های بزرگ مقیاس ضوابط ترافیکی در نظر گرفته می شود.
حدیقه جوانی با بیان اینکه کاهش سوانح و آرام سازی باید به عنوان موضوع اول مدنظر باشد، یادآور شد:در آموزش ها با موازی کاری و اقدامات جزیره ای روبرو هستیم و در زمینه هوشمند سازی مطالعات itsرا داریم و این بسته ها در بازه های کوتاه و میان مدت و... تقسیم شده است تا شهر را به سمت حمل نقل هوشمند ببریم.
به گفته وی 64بسته سرمایه گذاری تهیه شده است که با بازدهی کوتاه و میان مدت در زمینه حمل و نقل و ترافیک است.
بهره برداری از سامانه جامع مدیریت حمل و نقل بار
در ادامه رییس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز با بیان اینکه این سازمان از سال ۹۱ کار خود را در حوزه کنترل بار و حمل و نقل شروع کرده است، ابراز کرد: موضوع امروز و اصلی مدیریت شهری در کلیه شهرها مدیریت حمل و نقل است و سازمان حمل نقل بار به عنوان سازمانی پویا در زمینه حمل و نقل بار و کالا فعالیت دارد.
آرش نعمتی با اشاره به ضرورت کنترل تردد خودروهای باری گفت: درصورتی که تردد های خودروهای باری کنترل نشود به زیر ساخت های شهری و جان مردم آسیب می رساند و درحالی براساس سیاست ها و حضور پلیس ترددها در شهر درحال کنترل است که سازمان حمل و نقل بار با ایجاد سامانه جامع مدیریت حمل و نقل بار در شهر شیراز تردد خودروها را کنترل می کند.
به گفته وی سامانه جامع مدیریت حمل و نقل بار در اوایل سال ۱۴۰۰ راه اندازی شد و راننده ها بدون حضور در سازمان و در کمتر از چند ساعت می توانند پروانه فعالیت و اشتغال را دریافت کنند.
نعمتی با اشاره به افزایش 5 برابری خودروهای باری به هزار و ۲۰۰ دستگاه اظهار داشت: در این سامانه تمام خودروهای باری که بیش از ۶۰ هزار دستگاه در شهر شیراز است ساماندهی می شود .
وی با بیان اینکه114 ایستگاه بارانداز شهری و در ۴ نقطه از شهر شیراز راه اندزای شده است، عنوان کرد: بزرگترین توقفگاه و پایانه با ۱۱۳ هکتار و تعمیرگاه خودرو باری در ۳ نقطه در حال احداث است.
رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز با اشاره به اینکه مرکز پایش شهری حمل و نقل بار نیز راه اندازی و به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: خودروهایی که بی نظم و بی هدف تردد دارند و کامیون هایی که با بار اضافه در سطح شهر امنیت و جان مردم را می گیرند از طریق همین دوربین ها و با حضور پلیس راهور در این مرکز کنترل می شوند تا خودویی بدون هدف در شهر تردد نکند.
نعمتی با بیان اینکه براساس مصوبه شورای شهر شیراز طرح تردد زمانی و مکانی در شیراز اجرا و کنترل مکانیزه طرح تردد از طریق دوربین ها اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: درواقع برای خودروها زمان و مکان مناسبی که در شیوه نامه شورای شهر مشخص شده است، اجرایی می شود.
وی یادآور شد که بی نظمی و بی هدفی تردد خودروها موضوع مهمی است که از طریق مرکز پایش تصویری خودروهای باری رسیدگی به این روند را نهایی می کنیم.