خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد:

آماده سازی خاک مورد نیاز برای گلکاری استقبال از بهار ۱۴۰۱ با استفاده از برگ های پاییزی

آماده سازی خاک مورد نیاز برای گلکاری استقبال از بهار ۱۴۰۱ با استفاده از برگ های پاییزی
کد خبر : ۱۱۷۰۲۸۹

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از تولید خاک ترکیبی مورد نیاز در فضای سبز شهری با استفاده از بازیافت سرشاخه های حاصل از هرس درختان و برگ های خزان یافته در فصل پاییز خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال‌های اخیر توسعه فضای سبز یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری بوده که در این راستا تلاش شده با احداث بوستان های مختلف ارتقاء کیفیت فضای سبز شهری، زیست پذیری مشهد به طور قابل توجهی افزایش یابد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: به منظور توسعه و نگهداری فضای سبز، همواره باید اقدامات مختلفی انجام داد که در همین راستا استفاده از خاک مرغوب و دارای مواد آلی یکی از مهمترین موضوعاتی است که در توسعه و نگهداری فضای سبز مورد توجه قرار می گیرد؛ چرا که اگر برای رشد گیاهان بستر سازی مناسبی نشود نمی‌توانیم فضای سبزی شاداب و مورد قبولی داشته باشیم.

وی بیان کرد: در همین راستا، شهرداری مشهد با راه اندازی کارگاه تولید خاک ترکیبی و استفاده از ترکیبات آلی بدست امده از بازیافت سرشاخه های حاصل از هرس و برگ های خزان یافته درختان، اقدام به تولید خاک ترکیبی الی کرده است تا با استفاده از روش‌های کاملاً طبیعی بتوانیم با حفظ چرخه طبیعت خاک مرغوب و مناسب داشته باشیم.

یعقوبی عنوان کرد: در این روش، سرشاخه های حاصل از هرس درختان و برگ های خزان یافته پس از جمع آوری از سطح شهر به این کارگاه منتقل می شوند و با فرایندی مشخص و انجام برخی فعالیت ها نظیر خرد کردن، کوددهی ، مدیریت آبدهی و هوادهی در گودال هایی ذخیره می شوند و پس از گذشت زمانی مشخص تبدیل به کود مرغوب و کاملاً طبیعی تبدیل خواهند شد که به طور معمول در گلکاری های استقبال از بهار، المان های شهری و روتبال درختان استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: استفاده بهینه از ضایعات فضای سبز شهری و بازگردانی دوباره آنها به چرخه طبیعت، کاهش نیاز به کودهای شیمیایی و کاهش هزینه‌های نگهداری و توسعه فضای و توسعه فضای سبز شهری تنها بخشی از مزایای تولید این خاک ترکیبی است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد اضافه کرد: در سال جاری از اواخر شهریور ماه تا کنون بیش از ۸۰۰ تن برگ از سطح شهر جمع آوری و به کارگاه تولید خاک ترکیبی منتقل شده که بیشترین حجم برگ استحصال شده به ترتیب از مناطق ۲، ۱۰ و ۱  بوده است و پیش بینی می شود حدود ۱۴۰۰ متر مکعب خاک برگ تولید شود.

وی ادامه داد: در سال جاری بیش از ۱۱۰۰ متر مکعب چیپس چوب و ۱۰۰۰ مترمکعب خاک برگ در کارگاه ساخت خاک ترکیبی تولید شده است که این میزان در سال ۹۹ معادل ۹۰۰ متر مکعب چیپس چوب و ۸۵۰ متر مکعب خاک برگ بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز