خبرگزاری کار ایران

در بازدید از ایلنای مرکز قزوین مطرح شد؛

رسانه‌ای که حرف ملت ایران را به جهان مخابره کند ، مقدس است/ رسانه نباید مسئولان را تنبل بار بیاورد

رسانه‌ای که حرف ملت ایران را به جهان مخابره کند ، مقدس است/ رسانه نباید مسئولان را تنبل بار بیاورد
کد خبر : ۱۱۵۴۲۸۹

فرمانده سپاه صاحب الأمر(عج) استان قزوین گفت: از رسانه‌ها انتظار داریم متناسب با واقعیات و نیازهای جامعه حرف بزنند زیرا در این صورت است که حرف رسانه‌ها به دل می نشیند، از رسانه انتظار می‌رود به گونه‌ای باشند که نه بر مسئول باری را اضافه کند و نه مسئول را تنبل بار بیاورد، باید واقعیات جامعه را به گوش مسئولان برساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی  در بازدید از استودیو و خبرگزاری ایلنا در قزوین درباره نقش رسانه‌ها در جریان سازی و تاثیرگذاری در جامعه و مسئولان گفت:  اشخاص هم می‌توانند رسانه باشند، رسانه‌ای که حرف ملت ایران را به جهان مخابره می‌کند مقدس است، یکی از این رسانه‌ها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که با نام و عمل صالح این شهید، حرف ملت ایران در دنیا مخابره شد و دوست و دشمن حرف ما را شنید.

وی عنوان کرد: از رسانه‌ها انتظار و توقع داریم که متناسب با شأن این ملت و از زبان این ملت حرف همین مردم گفته شود، از رسانه انتظار می‌رود زبان صادق و بیان مشفقانه نصیحت به مسئولان باشد؛ قرار نیست چهره‌ای را آلوده کنیم، اما باید حرف ملت به طور صادقانه بیان شود.

ادب و زبان رسانه نجیب و متناسب با واقعیات باشد

رسانه‌ای که حرف ملت ایران را به جهان مخابره کند ، مقدس است/ رسانه نباید مسئولان را تنبل بار بیاورد

رفیعی آتانی اظهار کرد: در روزهای سخت نظام جمهوری اسلامی که عرصه بر ما تنگ بود، نظام جمهوری اسلامی  هیچ گاه در زبان خودش با دنیا با زبان تحقیر صحبت نکرد.

فرمانده سپاه صاحب الأمر(عج) استان قزوین درباره چگونگی سازنده بودن انتقاد توسط رسانه‌ها عنوان کرد: انتقاد سازنده باید با واقعیت جامعه همخوانی داشته باشد، به‌عنوان نمونه نمی‌توانیم برای ظرفی که حجم آن دو لیتر است سه لیتر آب در نظر گرفته و یا برای یک ظرف با ظرفیت دو لیتر یک لیتر آب در نظر داشته باشیم؛ در واقع برنامه ریزی برای هر ظرف و موقعیتی باید متناسب با آن باشد.

وی تاکید کرد: در واقع رسانه باید ضروریات جامعه را تشخیص داده و متناسب با آن نیاز، موضوع را مطرح کرده و به مسئولان منتقل کند.

ضرورت مخابره به موقع نیازهای جامعه توسط رسانه‌ها

این مسئول عنوان کرد: رسانه  باید در جایی که جامعه نیاز به حیات دارد وارد شود، رسانه خون رگ و اکسیژن است و این تعابیر صرفا شعاری نیست و من این موضوع را درک کرده‌ام که اگر گزارش به موقع از یک واقعه مخابره شود، همه مسئولان پای کار هستند  این موضوع در سیل اخیر شهید آباد و الموت دیده شد و مسئولان با دیدن حقیقت به طور کف میدانی و مواجه شدن با آن برای حل آن تلاش کردند.

رفیعی آتانی درباره خبرگزاری ایلنا گفت: فرزند قزوین هستم و نسبت به مسائل سیاسی استان تسلط کامل دارم، همه خبرگزاری‌ها و همه افراد را مادامی که زیر چتر انقلاب هستند برادران خود می‌دانم و همچنان که جانم را برای همه برادران خود در کف دست گرفته‌ام برای ایلنایی که زیر چتر انقلاب عزیز باشد نیز همانگونه رفتار می‌کنم.

وی اظهار کرد: البته اختلاف سلایق جای خود دارد و همه افراد می‌توانند راه‌های متفاوت داشته و در روش اجرای خبر با یکدیگر متفاوت باشند؛ اما باید خروجی ما امنیت روانی، آسایش، افزایش اعتماد مردم و اعتماد بین مردم و مسئولان و عزت انقلاب اسلامی  برای مردم باشد، ایلنایی که به این خروجی برسد عزیر ما است، در واقع وقتی رسانه به این خروجی برسد، نه ایلنا، نه تسنیم نه فارس قابل تفکیک نیست.

رفیعی آتانی گفت: در داخل باید دوستان خود را متحد ببینیم، علایق و سلایق را برای فردی تعیین تکلیف نمی‌کنم؛ اما به عنوان سرباز کف میدان می‌گویم اگر  تفرقی باشد برادر ایستاده در خط، آسیب می‌بیند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز