خبرگزاری کار ایران

چالش جدی رانندگی پرخطر شوتی‌ها در جاده‌های استان مرکزی

چالش جدی رانندگی پرخطر شوتی‌ها در جاده‌های استان مرکزی
کد خبر : ۱۱۴۲۳۵۷

رئیس پلیس راه فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: رانندگی پرخطر حمل کنندگان کالاهای قاچاق با خودروهای سبک که در اصطلاح شوتی‌ها نام می گیرند، در جاده‌های استان مرکزی چالش بسیار جدی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ محمد پورشمس افزود: شمار تردد خودروهای شوتی در جاده‌های این استان روز به روز در حال افزایش است و این خودروها برای فرار از قانون حرکات مخاطره‌آمیزی دارند که در بروز حوادث مختلف رانندگی از جمله حوادث منجر به فوت برای دیگران نقش موثری دارند.

وی ادامه داد: بیشتر خودروهای شوتی سیستم‌های خودرویی خود را دستکاری می‌کنند، یا پلاک آنها مخدوش است و یا بدون پلاک هستند و این خودروها در هنگام تردد سرعت‌های سرسام‌آور دارند و به ایست پلیس توجه نمی‌کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری نیز 870 خودروی شوتی با مشارکت سایر عوامل انتظامی استان مرکزی در جاده‌ها توقیف شده است. همچنین در این بازه زمانی 199 خودروی شوتی نیز توسط ماموران پلیس راه استان مرکزی توقیف شده است.

پورشمس تصریح کرد: موضوع ثبت توقیف سیستمی خودروهای شوتی در دستور کار جدی قرار دارد. در این راستا در نیمه نخست سال جاری، 1851 خودروی شوتی توقیف سیستمی شده که از این تعداد 671 مورد توسط عوامل انتظامی سایر استان‌ها توقیف و برای سیر مراحل قانونی به استان مرکزی ارجاع شده است.

وی بیان داشت: 3 مسیر زالیان، ازنا و کنارگذر شمالی اراک از نقاط بحرانی و پرخطر هستند که جاده‌ آنها به صورت 2 طرفه است. موضع مهم این است که شمار خودروهای شوتی با حرکات مخاطره آمیز در این مسیرها زیاد است و هر لحظه امکان بروز حوادث رانندگی منجر به فوت در این مسیرها وجود دارد.

رئیس پلیس راه فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی تأکید کرد: در راستای شناسایی خودروهای شوتی طرح‌های مختلفی به صورت روزانه در سطح جاده‌های استان مرکزی اجرا می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز