خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

سند توسعه فرهنگی باید به نقشه راه برای فرهنگ و هنر قزوین تبدیل شود

سند توسعه فرهنگی باید به نقشه راه برای فرهنگ و هنر قزوین تبدیل شود
کد خبر : ۱۱۴۲۱۱۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در سال گذشته اقدامات خوبی برای تدوین سند توسعه فرهنگی صورت گرفت و فاز اول این سند تهیه شده و فاز اصلی که اجرایی و عملیاتی است امسال انجام خواهد شد و لازم است این سند نهایی شود تا به عنوان نقشه راهی برای حوزه فرهنگ و هنر استان باشد.

محمدحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره نحوه تعیین و اجرایی شدن سیاست‌های فرهنگی استان گفت: در سطح کشور فرهنگ آنطور که باید و شاید در اولویت قرار ندارد، بویژه در دوران اخیر که شیوع کرونا و مسائل اقتصادی و تنگناهای مالی باعث شد فرهنگ و هنر از اولویت قبلی نیز پایین‌تر باشد و خیلی مورد توجه قرار نگیرد و شاید ما به دلیل اینکه در حوزه‌های کلان‌تر برنامه مدون و جامع نداریم در استان‌های مختلف کشور نیز این سیاست ادامه پیدا می‌کند و برنامه دقیقی نداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: از روز اولی که در قزوین حضور پیدا کردم اعلام کردم باید سند حوزه فرهنگی استان را داشته باشیم، استانی با این پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی به چشم انداز فرهنگی نیاز دارد و از این رو طرح تدوین سند توسعه فرهنگی استان ارائه شد و در شورای توسعه و برنامه ریزی استان تصویب شده و به عنوان کارفرما متولی این قضیه شدیم که سند توسعه را تدوین کنیم.

وی عنوان کرد: در سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفت و فاز اول این سند تهیه شده و فاز اصلی که اجرایی و عملیاتی است امسال انجام خواهد شد و لازم است این سند نهایی شود تا به عنوان نقشه راهی برای حوزه فرهنگ و هنر استان باشد.

اسماعیلی گفت: شوراهای متعددی مانند شورای فرهنگ عمومی در استان داریم  که سعی شد در سطح  استان و شهرستان‌ها احیا و تقویت شود، شورای اطلاع رسانی نیز در این دوره راه اندازی شد تا سیاست‌های رسانه‌ای استان را فرماندهی و نظارت کند، کارگروه فضای مجازی استان را نیز تشکیل دادیم که در شورای فرهنگ عمومی مورد تصویب قرار گرفت و درواقع تمام این موار ما حصل جلسات این شورا بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز