خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فرمانده انتظامی استان مطرح شد؛

افزایش 12 درصدی سرقت در قزوین/قزوین از امن‌ترین استان‌های کشور است

افزایش 12 درصدی سرقت در قزوین/قزوین از امن‌ترین استان‌های کشور است
کد خبر : ۱۱۳۹۸۲۹

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در زمینه سرقت در سال جاری در سرقت‌های مهم کاهش پنج درصدی داشتیم؛ اما سرقت‌های خرد ۲۳ درصد افزایش یافته است که عمده آن‌ها از طریق معتادان متهاجر انجام می‌شود و در مجموع آمار سرقت افزایش ۱۲ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سردار علی ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه و ارائه عملکرد نیمه نخست سال جاری که ظهر امروز در سالن جلسات ستاد فرماندهی استان برگزار شد، گفت: طی نیمه نخست سال جاری بالغ بر سه هزار و ۹۵۰ سارق و ۴۱ باند سرقت در استان شناسایی و بیش از ۹۰۰ فقره اموال سرقی از این باندها کشف شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: ۳۶ طرح ضربتی نیز در سطح استان اجرا شد و در مجموع ارزش ریالی ارزش مسروقه بیش از ۱۴ میلیارد برآورد شد.

وی بیان کرد: سه هزار و ۶۰۰ بازدید برای پایش تصویری و نصب دوربین داشتیم که در راستای اقدامات پیشگیرانه بوده است.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین افزود: میزان کشف مواد مخدر نیز نسبت به نسبت مشابه سال گذشته کاهش داشت؛ البته با توجه به اینکه بخشی از دغدغه مردم معتادان متهاجر است  ساماندهی آن‌ها در حال اجرا است.

وی بیان کرد: در زمینه سرقت در سال جاری در سرقت‌های مهم کاهش پنج درصدی داشتیم؛ اما سرقت‌های خرد ۲۳ درصد افزایش یافته است که عمده آن‌ها از طریق معتادان متهاجر انجام می‌شود و در مجموع آمار سرقت افزایش ۱۲ درصدی داشته است.

ابراهیمی گفت:  در زمینه سرقت باید در نظر داشت که پیشگیری از آن صرفا با اقدامات پلیس اجرایی نمی‌شود و لازم است خود افراد نیز نکات لازم را رعایت کنند.

وی ادامه داد: استان قزوین در زمینه امنیت استان ۳۲ کشور بوده و از امن‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌آید.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین در زمینه جرائم مالی استان پنجم و در زمینه نیز استان هشتم است و از این نظر نیازمند اقدامات بیشتر در این زمینه‌ها است، همچنین در  تصادفات نیز استان ۲۳ کشور است..

فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: بیشترین میزان شکایات شامل اختلاف خانوادگی، نزاع و درگیری، سرقت و مواد مخدر بوده و بیشر از ۷۰ درصد پرونده‌ها در پاسگاه‌ها حل شده است.

وی عنوان کرد: بیشترین جرائم در زمینه پلیش فتا شامل کلاهبرداری، هتک حیثیت و نشر اکاذیب و برداشت از حساب‌ها بود.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین اظهار کرد: باتوجه به انتخابات، کرونا و محرم و صفر از ابتدای سال با ماموریت‌های سنگینی درگیر بودیم و در راستای اعمال محدودیت‌های کرونایی نیز اقداماتی صورت گرفت که البته برای افرادی که به دلیل موجه و شغل در ساعات محدودیت تردد داشتند اصلاح جریمه صورت می‌گیرد.

ابراهیمی بیان کرد: فوت حاصل از تصادفات درون شهری کاهش داشته و در زمینه برون شهری نسبت به سال گذشته مساوی بوده و در مجموع تعداد تصادفات فوتی ۱۲۴ مورد بود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز