خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم میاندوآب در مجلس:

جداسازی میاندوآب زمینه ساز توسعه و پیشرفت سه شهرستان می شود

جداسازی میاندوآب زمینه ساز توسعه و پیشرفت سه شهرستان می شود
کد خبر : ۱۱۳۷۸۴۱

گروهی از اهالی میاندوآب به طرح تقسیم این شهرستان به سه بخش مجزا معترض بوده و کارزار جمع آوری امضا برای متوقف شدن این طرح راه انداخته اند.

به گزارش ایلنا،طرح تقسیم شهرستان  میاندوآب در اواخر دولت دوازدهم و تنها ۱۰ روز قبل از انجام آن توسط رسانه ها منتشر شد و چند روز بعد از انتشار خبر به صورت رسمی اعلام شد و دو بخش مرحمت آباد و باروق از میاندوآب جدا شدند.

شهروندان میاندوآب معتقد هستند؛ این تقسیم بندی به صورت غیر شفاف و خارج از بروکراسی معمول تقسیمات کشوری صورت گرفته است و به همین دلیل کارزار جمع آوری امضا و درخواست توقف این طرح از سوی دولت سیزدهم را خواستار هستند.

حسینی یکی از شهروندان میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، بیان کرد:با توجه به اینکه میاندوآب بزرگترین شهرستان آذربایجان غربی بعد از ارومیه به حساب می آید با تقسیم بندی آن نظم سیاسی،اجتماعی و طبیعی این منطقه از بین می رود‌.

در مقابل ساکنان بخش مرحمت آباد و باروق نیز با بیان این  استدلال که «از نبود امکانات و مراکز اداری در محدوده شهرمان رنج می‌بریم و با جدایی این دو بخش از میاندوآب موجبات پیشرفت‌های عمرانی فراهم می‌شود، گفتند: اشتغال با ایجاد ادارات شهر رونق می‌گیرد و از تصادفات جاده‌ای در رفت آمد به مرکز شهرستان فعلی کاسته می‌شود» موافق جدایی از شهرستان میاندوآب هستند.

مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایلنا، با بیان اینکه قطعا این موضوع زمینه ساز توسعه و پیشرفت این سه شهرستان خواهد شد و مردم از برکات آن بهره مند می‌شوند، افزود: هم اکنون مقدار بودجه به یک شهرستان در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، خدماتی و بهداشتی و... اختصاص می‌یابد و تقسیم می‌شود که در آن صورت سه ردیف بودجه جداگانه در هر بخش مانند فرهنگی، عمرانی، بهداشتی، خدماتی و... برای سه شهرستان به طور جداگانه  مشخص و مردم از بودجه و خدمات بیشتر و بهتر بهره‌مند خواهند شد.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی افزایش زمینه‌های اشتغال زایی را از مزایای ارتقای دو بخش مرحمت آباد و باروق به شهرستان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، بخش مرحمت آباد به مرکزیت شهر چهاربرج شامل ۳ دهستان و بخش باروق به مرکزیت شهر باروق شامل ۳ دهستان می‌باشد که در شهرستان میاندواب واقع شده اند.

در حال حاضر ارومیه، اشنویه، بوکان، پلدشت، پیرانشهر، تکاب، چالدران، چایپاره، خوی، سردشت، سلماس، شاهین‌دژ، شوط، ماکو، مهاباد، میاندوآب و نقده شهرستان‌های استان آذربایجان غربی است که با این دو بخش به شهرستان تعداد شهرستان‌های استان به ۱۹ مورد خواهد رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز