رئیس اتاق بازرگانی البرز مطرح کرد؛
فعالیت بیش از 160 برند ملی در البرز / بیتوجهی به بخش خصوصی سد راه پیشرفت اقتصادی کشور است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به وجود بیش از 160 برند ملی در البرز توضیح داد: این شرکتها بازار فروش خود را دارند اما گاهی با ایدههایی که یک شرکت فناورانه یا تحقیقاتی در اختیار این برندها و دیگر صنایع استان قرار می دهد، پیشرفت خوبی در افزایش آمار صادراتی آن حاصل می شود.
به گزارش ایلنا از البرز، پرهام رضایی در بازدید هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز از پارک علم و فناوری استان البرز که با حضور رئیس و معاونان پارک برگزار شد با بیان اینکه شرکتهای دانش بنیان فعال در مجموعه پارک علم و فناوری در بحث تجاری سازی و فروش تولیدات خود نیاز به حمایت دارند، گفت: در موضوع صادرات که نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان دارد، به طور مرتب شرکتهای دانش بنیان و گروه های استارت آپی را تشویق می کنیم که وارد کار شده و بیشتر فعالیت کنند اما متاسفانه چاره ای برای تامین بازار فروش این شرکتها اندیشیده نشده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با گلایه از اینکه متاسفانه سیاست گذاریهای دولت در مشورت با بخش خصوصی مانع از پیشرفت در حوزه اقتصادی شده است، افزود: امید است که در دولت سیزدهم رویکرد و نگاه به بخش خصوصی تغییر کرده و اعتماد بیشتری به فعالان بخش خصوصی انجام شود.
وی با اشاره به حضور موثر اعضای اتاق بازرگانی البرز در صندوق پژوهش و فناوری استان به عنوان سهامداران آن تصریح کرد: با توجه به این اتفاق اتاق بازرگانی می تواند نقش مهمی در حمایت از طرحها فناور و پژوهشی داشته باشد.
رضایی با اشاره به وجود بیش از 4 هزار واحد صنعتی در البرز گفت: خوشبختانه بسیاری از این واحدهای صنعتی فعال هستند و موارد کمی به تعطیلی کشیده شده است و یا با کاهش ظرفیت تولید کار می کند.
وی با تاکید بر اهمیت توجه به ظرفیت واحدهای صنعتی استان البرز به عنوان بازار هدف فعالیت شرکتهای دانش بنیان عنوان کرد: این شرکتها باید ظرفیتهای خالی صنایع استان را تکمیل کنند، بهترین پایگاهها در حوزه صنایع غذایی، قطعات خودرو و یا صنایع دارویی برای فعالیت دانش بنیان در استان البرز وجود دارد که در مدت زمان کوتاهی سبب رشد سریع اقتصادی استان میشود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به وجود بیش از 160 برند ملی در البرز توضیح داد: این شرکتها بازار فروش خود را دارند اما گاهی با ایدههایی که یک شرکت فناورانه یا تحقیقاتی در اختیار این برندها و دیگر صنایع استان قرار می دهد، پیشرفت خوبی در افزایش آمار صادراتی آن حاصل می شود.
وی با این توضیح که تنها با کار بر روی بازارهای هدف کشورهای همسایه جمعیتی 300 تا 400 میلیونی تحت پوشش صادرات ایران قرار می گیرد، افزود: با توجه به اینکه از لحاظ علمی کشورما ظرفیتهای علمی بالایی برای تولید محصولات جدید دارد، می تواند محصولات مورد نیاز این کشورها را تامین کند.
رضایی با تاکید بر تمرکز اتاق بازرگانی بر حوزه بین الملل برای میزبانی و اعزام هیات تجاری به خارج از کشور، عنوان کرد: بخش مهمی از گسترش روابط اقتصادی به امور بین الملل وابسته است که با توجه به شیوع کرونا در اتاق بازرگانی البرز سعی کرده ایم که در قالب وبینارهای آنلاین گسترش سطح روابط خارجی را پیش ببریم.