خبرگزاری کار ایران

نیترات در آب آشامیدنی برخی از روستاها وجود دارد

نیترات در آب آشامیدنی برخی از روستاها وجود دارد
کد خبر : ۱۰۹۹۷۲۵

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: متأسفانه نیترات در آب آشامیدنی برخی از روستاهای استان مرکزی وجود دارد و این موضوع به یک معضل تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن خیرمند در جمع اصحاب رسانه استان مرکزی افزود: افزایش مصرف کودهای شیمیایی، وجود رگه‌های نیترات در خاک اراضی فراهان تا ملایر و طبیعی بودن وجود نیترات در خاک برخی مناطق استان از دلایل وجود این ماده در آب آشامیدنی روستاهای استان مرکزی است.

وی ادامه داد: همگرایی‌ لازم با اداره کل حفاظت محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آبفا استان مرکزی برای بهبود کیفیت آب این روستاها انجام شده است. در این راستا استفاده از دستگاه آب شیرین کن در ۲ روستا با کمک وزارت کشور عملیاتی خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: خشونت، جرایم فضای مجازی، قاچاق مواد مخدر و کالا، سرقت، حاشیه نشینی، بروز حوادث جاده‌ای، تغییر کابری اراضی باغی و کشاورزی، محورهای اولویت‌دار استان مرکزی در حوزه اجتماعی دادگستری استان مرکزی  است.

خیرمند تصریح کرد: 90 درصد سرقت‌های گزارش شده در کلانشهر اراک مربوط به وسایل داخل خودرو است که این موضوع ناشی از کم‌توجهی مالکان وسیله نقلیه در رعایت نکات ایمنی است. در پرونده یکی از سارقان دستگیر شده وسایل داخلی خودرو در اراک به تنهایی 250 مورد سرقت گزارش شده که از این میزان 130 فقره از این سرقت‌ها مستند شده است.

وی بیان داشت: اغلب سرقت‌های گزارش شده مربوط به ربودن وسایل خودروهای پراید، پیکان و وانت پیکان است و پایین بودن شیشه خودرو و یا قراردادن کیف و تلفن همراه زمینه سرقت را افزایش داده است. در این رابطه مالکان خودرو باید نسبت به چنین مواردی دقت لازم را داشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تأکید کرد: در قالب نقشه جامع جرم، افزایش گشت در محله های مختلف با استفاده از ظرفیت بسیج انجام گرفته و سرقت‌های شاخص شهرهای استان استخراج شده است.

خیرمند ابراز داشت: برای پیشگیری از سرقت، ضایعات فروشی‌های استان شناسایی شده‌اند و پایش لازم در این زمینه انجام شده است. در این راستا به علت آنکه بیشتر اموال مسروقه مربوط به تجهیزات آب و برق است، کارگروه پیشگیری از سرقت در حوزه انرژی استان دایر شد.

وی اضافه کرد: در سال 99 نسبت به سال 98 آمار تصادفات برون شهری استان 17 درصد رشد داشته، فوت 15 درصد کاهش و میزان جرحی نیز ۲۴ درصد ثبت شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز