خبرگزاری کار ایران

در استان البرز انجام می شود؛

اشتغالزایی بهبودیافتگان از اعتیاد با اجرای طرح "شهر پاک"

اشتغالزایی بهبودیافتگان از اعتیاد با اجرای طرح "شهر پاک"
کد خبر : ۱۰۹۷۷۶۶

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز با اشاره به طرح شهرپاک گفت: با اجرای این طرح، معتادانی که بعد از بهبودی به جامعه برمی گردند می توانند در زمینه حرفه ای آموزش دیده و نوآوری و خلاقیت آنها به نمایش گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سید جعفر حسینی در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، برگزار شد در ارتباط با مراحل احداث کمپ ماده ۱۶ اظهار داشت: با توجه به دستور استاندار البرز و با توجه به رفاه مردم ساکن در مسکن مهر، محل کمپ از ماهدشت به نزدیکی بهشت علی(ع) منتقل شد و سازه احداث شده در ماهدشت با تعامل برنامه ریزی شده قرار است با استقرار واحد تولیدی صنعتی، اشتغال تعدادی از بهبودیافتگان از اعتیاد را فراهم کند.

وی افزود: به همت استانداری البرز ۲ مرکز نگهداری معتادان با ظرفیت ۱۵۰ نفرخانم و ۵۰۰ نفر  آقا راه اندازی شده که از اوایل هفته آینده پذیرش مددجویان شروع می شود .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز ادامه داد: همچنین کارهای اداری مربوط به مجموعه ای جدید با عنوان «شهر پاک» در چهار فاز به متراژ ۱۰۵ هزار مترمربع در نزدیکی بهشت علی(ع) انجام شده و با داشتن تاییدیه های لازم و تامین آب و برق شهری به زودی احداث می‌شود.

حسینی در خصوص فازهای اجرایی" شهر پاک " ادامه داد: فاز اول با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰  نفر برای ماده ۱۶ اختصاص دارد که در زمان کرونا تنها این محل برای ۲ هزار و۵۰۰ نفر  برنامه ریزی شد، فاز دوم برای ماده ۱۵ اختصاص یافته برای حمایت های درمانی و بهداشتی، در فاز سوم برنامه ریزی شده تا شهرک صنعتی راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح معتادانی که به جامعه برمی گردند می توانند در زمینه حرفه تولیدی_صنعتی آموزش ببینند و نوآوری و خلاقیت آنها در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته شود و فاز چهارم شامل مجتمع هایی برای اسکان افراد فعال در شهرک های صنعتی است.

حسینی در خصوص اعتبارات دریافتی برای کمپ ماده ۱۶ با اشاره به برآورد هزینه طرح با بیش از ۱۲۰میلیارد تومان، ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ۴ میلیارد تومان و استاندار البرز نیز مبلغی را برای راه اندازی ۲ کمپ ماده ۱۶ تخصیص داد.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ معتاد متجاهر در البرز قرنطینه هستند، ادامه داد: این معتادان به زودی به مراکز اصلی برای تکمیل ترک اعتیاد پس از شناسایی بیماری هایی از قبیل ایدز، کرونا منتقل می شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز در خصوص والدین معتاد نیز، گفت: بهزیستی مسؤولیت کودکان والدین معتاد را عهده گرفته تا زمانی که والدین بهبودی کامل را کسب کنند، می‌توانند فرزندان خود را از بهزیستی تحویل بگیرند.

حسینی گفت: اکنون ۱۴۱ کانون در آموزش و پرورش وجود دارد که با همکاری شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر باعنوان «یاریگران زندگی» هستند و به افرادی که سالم و توانمند هستند و در دام اعتیاد گرفتار شدند، می پردازد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز