خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین مطرح کرد:

عدم تناسب بودجه، مهم ترین چالش استان قزوین

عدم تناسب بودجه، مهم ترین چالش استان قزوین
کد خبر : ۱۰۵۳۶۹۲

استاندار قزوین گفت: توانمندی های بسیار زیادی در حوزه کشاورزی و صنعت استان قزوین وجود دارد که مقدار بودجه تعیین شده با این ظرفیت ها تناسبی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت الله جمالی پور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهارکرد: شرایط در استان قزوین بسیار ویژه است و پتانسیل هایی که در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و گردشگری در قزوین وجود دارد تناسبی با بودجه این استان ندارد و میزان اعتباراتی که در اختیار استان بوده چالش های جدی پیش روی مدیریت استان گذاشته است.

استاندار ادامه داد: به خصوص در بحران کرونا موضوع عدم تناسب بودجه استان کاملا قابل مشاهده بود و از آنجایی که منابع استان بسیار محدود و ناچیز بود و سخت ترین شرایط را برای مدیریت استان رقم زد اما توانستیم این بحران را تا حدودی پشت سربگذاریم.

جمالی پور یادآور شد: با این سطح از جغرافیا و جمعیتی که در حال حاضر در قزوین زندگی می کنند بودجه استان کمتر از 300 میلیارد تومان است و این مبلغ نمی تواند پاسخگوی این استان باشد بنابراین از بدو ورود به استان قزوین به موضوع بودجه بسیار متمرکز شدیم تا آن را افزایش دهیم و طرح های نیمه تمام را به اتمام برسانیم.

وی با بیان این مطلب که اعتبارات استانی بسیار محدود بود، افزود: سعی کردیم بیشتر از اعتبارات ملی به  نحو احسن استفاده کنیم که در این راستا توانستیم طرح آبگیری سد نهب را بعد از 12 سال انتظار با اختصاص اعتبارات لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور کنیم و سرانجام در چند روز اخیر اولین مرحله آبگیری این سد انجام شد که این طرح می تواند فرصت اقتصادی خوبی را برای مردم منطقه تاکستان رقم بزند و در آینده در زمینه جذب گردشگر هم موفق عمل کند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین در خصوص آبگیری سد بالاخانلو شهرستان بوئین زهرا عنوان کرد: این سد تا کنون از  پیشرفت مناسبی برخوردار نبوده و با پیگیری های پی در پی که انجام شد مقرر شده این سد در سال آینده قبل از پایان دولت دوازدهم تکمیل شود که تا کنون هم اعتبارات آن اختصاص یافته و تا تیر ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

استاندار قزوین با اشاره به افتتاح بزرگراه غدیر( آبیک- چرمشهر) بیان کرد: این بزرگراه هم یک مسیر مهم است و در کاهش بار ترافیکی نقش بسزایی دارد و هم می تواند حوزه گردشگری شهرستان آبیک را رونق بخشد.

جمالی پور با بیان این مطلب که استان قزوین بسیار حساس است و به سرعت می تواند دچار بحران های جدی شود، اضافه کرد: بنابراین تمام ظرفیت های استان را بسیج کرده ایم که در بخش صنعت اقدامات جدی صورت بگیرد و با پیگیری های لازم مشکلات ارزی واحدهای تولیدی تا حدود مطلوبی حل شده و در این زمینه هر آنچه را که در توان داشتیم به کار بستیم تا این حوزه عاری از هرگونه مشکل باشد.

وی ادامه داد: حوزه اجتماعی هم از اهمیت به خصوصی برخوردار است و با مسائل مختلفی در این حوزه مواجه هستیم که در این بخش هم تمرکز ویژه ای داشته ایم تا مسائل مختلف به سیاست و فرهنگ جامعه آسیب نزند و در این راستا کمک های همدلانه در ایام شیوع ویروس کرونا به اقشار آسیب پذیر  از جمله مصادیق بخش اجتماعی است.

نماینده عالی دولت در استان ضمن تقدیر از عملکرد اصحاب رسانه گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا و مواقع دیگر خبرنگاران اقدام به اطلاع رسانی مطلوب کرده اند و همکاری ویژه ای با مسئولان داشته اند و همواره صدای مردم بوده اند که رفتار این قشر قابل تحسین است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز