خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

مدیران قزوین حساسیت بیشتری به مسئله اعتیاد داشته باشند

مدیران قزوین حساسیت بیشتری به مسئله اعتیاد داشته باشند
کد خبر : ۱۰۱۴۶۷۴

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: موضوع مبارزه با مواد مخدر یک کار جمعی است و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به موضوع اعتیاد با حساسیت بیشتری توجه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین، اظهار کرد: بی‌توجهی به امر مبارزه با اعتیاد موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی، سلب امنیت روحی و روانی خانواده‌ها و تحمیل هزینه‌های سنگین به جامعه خواهد شد.

دادستان قزوین بیان کرد: در امر مبارزه با مواد مخدر هر چه در توان داریم باید به کار گیریم و با هم‌افزایی و همراهی دستگاه‌های اجرایی در کنار نیروی انتظامی در این راه تلاش کنیم.

قاسمی با بیان اینکه نباید تنها به راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ در استان بسنده کرد، افزود: این مرکز در واقع مجتمع درمانی، آموزشی، پرورشی و فرهنگی است و همه دستگاه‌ها باید در آن، متناسب با خدماتی که ارائه می‌دهند، برنامه‌ریزی کنند و حضور فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه سال‌هاست دستگاه‌های اجرایی در امر مبارزه با مواد مخدر تلاش می‌کنند، تصریح کرد: کشفیات قابل قبول مواد مخدر و دستگیری معتادان متجاهر نشان دهنده گسترش اعتیاد در جامعه است و با انجام کارهای هدفمند و مؤثر می‌توان برای کاهش یا ریشه‌کنی اعتیاد در جامعه گام برداشت.

مقام قضایی استان با بیان اینکه معتادان بهبودیافته نباید بعد از درمان به حال خود رها شوند، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان باید برای دوران بعد از خروج معتادان از این مرکز نیز برنامه‌های مدون ترسیم کنند در غیر این صورت فرد معتاد مجددا به دام اعتیاد گرفتار خواهد شد.

دادستان قزوین راه اندازی بانک اطلاعاتی معتادان را در جامعه ضروری دانست و اضافه کرد: به منظور پیشگیری از وقوع جرائم و شیوع اعتیاد در میان نسل جوان و نوجوان ضروری است تا اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد انجام شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز