مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان:
کاهش مراجعات حضوری مردم با اجرای طرح «۳۰۷۰» به کارگزاریها و شعب سازمان تامین اجتماعی
مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: مراجعات حضوری مردم ، با اجرای طرح «۳۰۷۰» به کارگزاری ها و شعب سازمان تامین اجتماعی کاهش یافته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید ابراهیمی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مراجعات حضوری مردم ، با اجرای طرح «۳۰۷۰» به کارگزاری ها و شعب سازمان تامین اجتماعی کاهش یافته است.
وی افزود: هماینک ۸۰۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از ۱۹ آبان طرح« ۳۰۷۰» با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاریهای این سازمان برای آنان اجرایی شده است.
وی ادامه داد: کاهش این مراجعات ضمن کمک به کاهش بیماری، سبب کاهش هزینه و اتلاف وقت است و دولت الکترونیک نیز به عنوان سیاست کلی کشور اکنون در این راستا عمل میکند و برنامه سازمان تامین اجتماعی نیز در این جهت تعریف شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: هماینک ۹ خدمت نظیر پرداخت کمک هزینه ازدواج، استعلام کفالت فرزندان اناث مستمری بگیران، ابلاغ غیرحضوری احکام مطالباتی کارفرمایان، استعلام وضعیت دریافت مستمری و ارتباط بیمه ای بیمه شدگان، درخواست تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به صورت کسری از ماه به صورت غیر حضوری انجام میشود.
وی افزود: بیمه شدگان تامین اجتماعی میتوانند از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی eservices.tamin.ir از نسبت به ارائه درخواست و پیگیریهای مربوطه اقدام کنند.
ابراهیمی با اشاره به طرح نسخه الکترونیک گفت: امروز گام مهمی در تکمیل این سامانه برداشته و همه ارائهدهندگان خدمات درمانی امکان استفاده از سامانه نسخه الکترونیک این سازمان را خواهند داشت.
وی گفت: براساس این طرح، بیمارستانها نیز میتوانند سامانههای خود را به سامانه نسخه الکترونیک متصل کرده و به تدریج شاهد حذف کامل دفترچههای کاغذی باشند.
مدیر کل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان حذف دفترچه و برنامه نسخه الکترونیک را از مهمترین اولویتهای سازمان برشمرد و گفت: امکان نسخهنویسی و نسخهپیچی الکترونیک برای تمامی ارائه دهندگان خدمات درمانی در بستر سامانه سازمان تامین اجتماعی فراهم شده است.