معاون اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان:
یارانه معیشتی به ۲۸۳ هزار خانوار قزوینی پرداخت میشود
معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۲۸۳ هزار خانوار در استان قزوین معادل ۷۵ درصد یارانه بگیران استان از بسته حمایت معیشتی دولت بهره مند میشوند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، قاسم آقاعلیخانی اظهار کرد: ۳۸۵ هزار خانوار قزوینی نیز هر ماه یارانه ۴۵ هزار تومانی را به ازای هر عضو خانواده دریافت میکنند.
معاون اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: دولت همچنین در چهارماه اول سال جاری، کمک هزینه کرونا را برای اقشار کم درآمد و خانوادههای در کف درآمدی جامعه پرداخت کرده که رقم آن برای خانواده تک نفره ۲۰۰ هزار تومان و برای پنج نفر به بالا ۶۰۰ هزار تومان بوده است.
آقاعلیخانی تصریح کرد: تعداد این خانوارها که از روی تراکنشهای بانکی شناسایی شدهاند در کل کشور به یک میلیون خانوار میرسد.
وی با اشاره به طرح جدید حمایت جبرانی معیشت خانوارها، گفت: در این طرح، پرداخت کمک بلاعوض یک میلیون ریالی در هرماه به اعضای خانوار در نظر گرفته شده است و افرادی که درآمد مستمر نداشته باشند مشمول این طرح میشوند.
این مسئول اضافه کرد: ملاک وزارتخانه برای شناسایی افراد مشمول در این طرح انجام آزمون وسع است که براساس اطلاعات بانک رفاه ایرانیان انجام میشود و درصد خطای آن بسیار کم است.
آقاعلیخانی در خصوص نحوه ثبت نام در این طرح، گفت: متقاضیان مانند دوره قبل باید صرفا کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به مدت یک هفته تا ۱۱ آذرماه به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص، محدودیت های اعمال شده و ضرورت رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا نیازی به مراجعه حضوری در این طرح نیست و تمامی مراحل ثبت نام تا پاسخگویی به صورت غیرحضوری انجام میشود.
معاون اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان قزوین خاطرنشان ساخت:پس از پایان مهلت ثبت نام، یک هفته از ۱۲ تا ۱۹ آذر، دادههای اطلاعاتی پایش و از ۲۰ تا ۲۷ آذر به پیامکهای دریافتی مشمول با سرشماره v.refah پاسخ داده میشود.
این مسئول عنوان کرد: اگر افرادی به دریافت نکردن کمک هزینه معیشتی در گذشته اعتراض کرده باشند میتوانند نتیجه اعتراض خود را در سامانه که قرار است از ۱۵ آذرماه باز شود مشاهده کنند.
آقا علیخانی افزود: همچنین خط تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ برای پاسخگویی به درخواستهای معیشتی در نظرگرفته شده است و متقاضیان میتوانند سئوالات و ابهامات خود را از این سامانه پیگیری کنند.