خبرگزاری کار ایران

سرشماری پاییزه قرقاول در اردبیل آغاز شد

سرشماری پاییزه قرقاول در اردبیل آغاز شد
کد خبر : ۱۵۴۸۴۸۱

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش و ذخایر ژنتیکی استان اردبیل گفت: سرشماری پاییزه گونه حمایت شده قرقاول (نماد حیات حش استان اردبیل) در زیستگاه های استان اردبیل آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، میرصالح طاهری اظهار کرد: سرشماری پاییزه گونه حمایت شده قرقاول (نماد حیات حش استان اردبیل) در زیستگاه های استان اردبیل آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش و ذخایر ژنتیکی استان اردبیل گفت: در سالجاری مرحله دوم سرشماری قرقاول در زیستگاه‌های حساس و سایت‌های سرشماری این گونه حمایت شده در استان اردبیل آغاز و تا پایان آبان ماه، به مدت یک ماه انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: سرشماری گونه مذکور همه ساله در دو مرحله، ابتدا در فصل بهار بر اساس ثبت صدا و مشاهده مستقیم و مرحله دوم در فصل پاییز پس از برداشت محصولات کشاورزی و با توجه به پوشش گیاهی منطقه، از طریق مشاهده مستقیم انجام می‌شود.

طاهری با اشاره به مشارکت جوامع محلی و همیاران در حفظ و حراست از این گونه ارزشمند گفت: بر اساس مشاهدات میدانی و سرشماری سالهای گذشته، آمار جمعیتی گونه در زیستگاه‌های استان وضعیت مناسبی دارد و رشد جمعیتی خوبی داشته است. بطوریکه در سرشماری بهاره سالجاری حدود 15 درصد افزایش جمعیت مشاهده شد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش و ذخایر ژنتیکی استان با اشاره به اینکه زیستگاه این پرنده در استان اردبیل؛ شهرستانهای گرمی، بیله سوار و پارس آباد می باشد اظهار داشت: قرقاول ایرانی با توجه به ویژگی های زیستی و اکولوژیک جز خالص‌‌ترین نژادهای قرقاول در جهان محسوب می‌‌شود و از نقطه نظر ذخیره ژنتیکی از ارزش ملی و بین المللی خاصی برخوردار است.

 وی همچنین با بیان اینکه شکار این پرنده در هر زمان، مکان و به هر طریق ممنوع است، افزود: از دوستداران حیات وحش و افراد بومی تقاضا داریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف و شکار غیر مجاز مراتب را با شماره تلفن ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز