معاون وزارت راه و شهرسازی خواستار شد:
تسریع در اجرای فاز ۲ جاده قزوین-الموت-تنکابن
فاز ۲ جاده قزوین– الموت – تنکابن که از الموت به تنکابن است با سرعت بیشتری شروع و اجرا خواهد شد.
معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: پروژه جاده قزوین – الموت – تنکابن از سال ۱۳۸۳ شروع و بخش اعظم قطعه قزوین تا الموت اجرا شده است.
به گزارش ایلنا از قزوین؛ سید حسین میرشفیعی که به منظور بازدید از پروژه جاده قزوین – الموت – تنکابن به منطقه الموت سفر کرده بود، افزود: قرار است که قطعه جدید از الموت تا تنکابن با شتاب بیشتری اجرا شود با توجه به تامین منابع مالی و انتخاب پیمانکار آن انتظار می رود که در آینده نزدیک این قطعه مهم که عبور از میان کوههای البرز می باشد با سرعت بیشتری شروع و اجرا شود.
به گفته وی، مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین از طرف وزارت راه و شهرسازی به عنوان مجری این طرح اختیارات کامل در اجرای این پروژه را دارند.
میر شفیعی همچنین در خصوص برنامه های سال ۱۳۹۲ معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: با کمک مجلس جمهوری اسلامی ایران و دولت خدمتگزار در لایحه بودجه سال جاری اعتبارات راه روستایی رشد قابل توجهی خواهند داشت و تنگناهای سال گذشته برطرف خواهد شد.
وی همچنین عنوان کرد: سال گذشته حدود 4 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت و ۲۵۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث شد.
معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: در سال جاری هم روستاهای بالای ۵۰ خانوار با سرعت بیشتری آسفالت خواهند شد، همچنین نگاه ویژه ای به نگهداری راههای روستایی قدیمی خواهیم داشت و راههای روستایی قدیمی روکش خواهند شد و در بحث ایمنی هم با سرعت بیشتری عمل خواهیم کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین هم در این بازدید با ارائه گزارشی از مراحل ساخت جاده قزوین - الموت – تنکابن گفت: با ساخت جاده قزوین – الموت - تنکابن با مشخصات راه اصلی ضمن افزایش راه های ارتباطی بین استانهای جنوب، غرب و مرکز کشور با استانهای شمالی ترافیک محور قزوین – رشت / کرج چالوس و مسیر کناره دریای خزر به طور چشمگیری کاهش می یابد.
محمد نادر محمد زاده افزود: کاهش ۲۰۰ کیلومتری فاصله بین استانهای قزوین – مازندران و در نتیجه یک سوم صرفه جویی در مصرف سوخت و دو ساعت صرفه جویی در زمان از مزایای اجرای این طرح است.