خبرگزاری کار ایران

عضو شورای مرکزی خانه کارگر:

جامعه کارگری با تنش جدی روبه رو است

جامعه کارگری با تنش جدی روبه رو است
کد خبر : ۶۱۶۹۱

شهرکهای صنعتی در اکثر استان‌های کشور بارانداز کالا های وارداتی و سوله‌های آنها نمایشگاه مبل و پارچه های خارجی شده است.

اصفهان -ایلنا:  حسین کمالی عضو شورای مرکزی خانه کارگر  و مشاور عالی رییس تشخیص مصلحت نظام در کنگره استانی خانه کارگر اصفهان که با حضور کارگران و بازنشستگان عضو خانه کارگر برگزار شد گفت: متاسفانه در طی سالهای گذشته مشاغل زیادی در سطح کشور به نابودی کشیده شد و آسیب زیادی به تولید واردآمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی در ادامه با اشاره  به مشکل صنعت نساجی در کشور  تصریح کرد: تنها اصفهان نیست که در این رابطه با مشکل مواجه است بلکه در سراسر کشور این وضعیت وجود دارد به طوریکه در برخی استانها، سوله کارخانه هایی که زمانی صنعت ریسندگی و بافندگی در آنها جریان داشت امروز تبدیل به نمایشگاه مبل و بلورو پارچه های خارجی  شده است.

وی آمار های اعلام شده دو لت در خصوص ایجاد اشتغال را غیر واقعی دانست وافزود:  چندی پیش اعلام شد طی پنج سال گذشته در سطح کشور شش میلیون و پانصد هزار  شغل  ایجاد شده در حالیکه باید در کنار این خبر اعلام کرد به یقین بیش از این آمار در طی این مدت در سطح کشور شغل از بین رفته است.

همچنین آمار نشان میدهد در طی این پنج سال،جمعیت فعال کشور از 23 میلیون و 290 هزار نفر به 23 میلیون و 890 هزار نفر رسیده است و مطمئنا 550 هزار نفر اختلاف آمار جمعیت بیکار را تشکیل میدهد.

وی با تاکید بر اینکه دولت آینده با موج سنگینی از بیکاری مواجه خواهد شد تصریح نمود: مطمئنا آمار زیادی ازاشتغال چند سال گذشته مربوط به مسکن مهر است که قابل تکرار نیست و نمی توان هر چند سال یکبار 5 میلیون مسکن در کشور ساخت به همین خاطر این اشتغال در مدت کوتاهی بامشکل مواجه میشود.

کمالی در رابطه با دستمزد کارگران در سال جاری یاد آور شد: متاسفانه در شرایطی که تورم در جامعه 9/31 درصد اعلام شده تنها 25 درصد برای کارگران در نظر گرفته اند.

در حقیقت اگر همان 9/31 درصد در نظر گرفته میشد هیچ اضافه دستمزدی نسبت به سال گذشته برای کارگران در سال جاری در نظر گرفته نشده بود ولی با این وضعیت نه تنها حقوق ماهانه این قشر اضافه نشده بلکه کمتر نیز شده است.

 

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز