خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی خانه کارگر تبریز:

کارگران در حماسه اقتصادی تحریمها را خنثی خواهند کرد

کارگران در حماسه اقتصادی تحریمها را خنثی خواهند کرد
کد خبر : ۶۵۰۲۴

گردهمایی ماهانه فعالان جامعه کارگری تبریز با حضور حاج کریم صادقزاده،دبیر اجرایی و مجری طرحهای آموزشی خانه کارگر تبریز، راستی قائم مقام سازمان صنعت،معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی و اعضای شوراهای اسلامی کار،انجمنهای صنفی کارگری و مسئولین امور اعضاء شرکتهای تولیدی صنعتی وخدماتی در سالن اجتماعات عدالت خانه کارگر تبریز برگزار شد.

ایلنا- تبریز: دبیراجرایی و مجری طرحهای آموزشی خانه کارگر تبریزگفت:کارگران در حماسه اقتصادی تحریمها را خنثی خواهند کرد

به گزارش خبرنگار ایلنا حاج کریم صادقزاده که در گردهمایی ماهانه فعالان جامعه کارگری آذربایجان شرقی در محل خانه کارگر تبریز سخن می گفت با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: امیدواریم که امسال با الهام از فرامین مقام معظم رهبری سال موفقیت، پیشرفت و سر افرازی برای ملت ایران اسلامی بویژه برای جامعه كارگری كشور باشد.

وی افزود: اگر در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به فرامین رهبری و سیاستگذاریهای معظم له که همانا اقتصاد مقاومتی در مورد اشتغال و حمایت از کار،صنعت و تولید که به صورت شفاف تعیین شده بود حداقل 50 درصد از سوی مسئولین عمل می شد اکنون این بحران اقتصادی به وجود نمی آمد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با بیان اینکه یکی از راهبردهای مهم شکوفایی اقتصاد کشور،برنامه ریزی برای رفع معضل بیکاری است اظهار داشت: اشتغال یکی از شاخصه های مهم توسعه هر کشوری محسوب می شود.

کارگران وبازنشستگان مشکلات معیشتی دارند

صادقزاده به مشکلات معیشتی کارگران اشاره کرد و گفت: شکاف بین سطح زندگی کارگران و دیگر اقشار جامعه در حال افزایش است و اگر دولت خواهان اقتصادی پویا و رو به بهبود است باید فکری به حال اقشار مولد جامعه و بویژه کارگران نماید.

وی با بیان اینکه 80 درصد از کارگران فاقد امنیت شغلی هستند و با قراردادهای موقت نمی توان از حقوق نیروی کار دفاع کرد افزود: حقوق دریافتی کارگران کفاف یک چهارم هزینه های زندگی را هم نمی دهد و بازنشستگان نیز با سیلی صورت خود را سرخ می کنند.

مصوبه حداقل مزد سال 92 با واقعیات جامعه مطابقت ندارد

صادقزاده با اعتراض به مصوبه حداقل مزد سال92 که توسط شورای عالی کار تنظیم شده است گفت: میزان افزایش دستمزد باید با نرخ تورم اعلامی از طرف بانک مرکزی مطابقت داشته باشد.

وی افزود: نرخ تورم اعلام یانک مرکزی 31.5 درصد است در حالی که تنها 25 درصد به حداقل مزد کارگران افزوده شده و این درحالی است که گرانی و بحران اقتصادی بر دوش کارگران سنگینی می کند.

ماده 10قانون نوسازی صنایع اجرایی شود

صادقزادههمچنین به رای اجرای ماده10 قانون نوسازی صنایع توسط دیوان عدالت اداری اشاره کرد و با تأکید بر اجرای آن گفت: دیوان عدالت اداری بالاخره بعد از سه سال موضوع ماده 10 قانون نوسازی صنایع را مبنی بر بازنشستگی پیش از موعد کارگران با بیش از 25 سال سابقه و پرداخت حق بیمه محقق و اجرایی کرد که به موجب ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه کشور کارگرانی که از یکسو بیش از 25 سال سابقه پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی را دارند و از طرف دیگر کارفرمای آنها مشمول شرایط باشد می توانند زودتر از موعد بازنشسته شده و از سازمان تامین اجتماعی مستمری بگیرند و دولت موظف است در جهت تامین بودجه این قانون سریعا با شفافیت تمام اقدام نماید و کارگران ذینفع نیز از بلاتکلیفی رها یابند.

بدون کارخانه وکارفرما کارگری صاحب شغل نمی شود

صادقزاده با تاکید براینکه خانه كارگر تبریز و جامعه كارگری از هرگونه همكاری و فعالیت در راه رسیدن به اهداف عالیه و رشد و پیشرفت صنعت وتولیدات استان دریغ نخواهد كرد گفت: ما معتقدیم اگر سرمایه گذار و صاحب کارخانه ای نباشد و كارخانه ای به وجود نیاید كارگری نخواهد بود و با این اعتقاد از كار فرمایان و صاحبان صنعت و سرمایه گذاران دلسوز همواره حمایت كرده­ایم و در هفته کارگر نیز از مدیرانی که در سال گذشته از بحرانهای اقتصادی سرافراز بیرون آمدند با تایید و تصویب تشکل های کارگری در کارخانجات با عنوان خادمین کارگران کار،صنعت و تولید تجلیل به عمل خواهد آمد.

کارگران درحماسه اقتصادی تحریم ها را خنثی خواهند کرد

وی با اشاره به اینکه تلاش کارگران درحماسه اقتصادی تحریم ها را خنثی خواهد کرد گفت:کارگران بر اساس اصل اطاعت از ولی فقیه برخود واجب می دانند که تمام قوای خود در جهت تحقق آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در بحث توسعه اقتصادی بکار گیرند.

واحدهای کوچک آذربایجان شرقی با مشکل مواجهند

وی با اشاره به وضعیت نسبتا خوب واحدهای بزرگ صنعتی استان علیرغم فشارهای سیاسی و اقتصادی شرایط واحدهای کوچک را نابسامان توصیف کرد و گفت:در برخی از واحدها اشتغال روند نزولی به خود گرفته است.

صادقزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمنان جنگ اقتصادی را از طریق تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران شکل داده است تا از این طریق وارد عرصه سیاسی کشور شود گفت: قطعا مردم همیشه در صحنه ایران با حماسه اقتصادی و حضور در عرصه انتخابات و خلق حماسه سیاسی همانند گذشته همه نقشه‌های دشمن را نقش بر آب خواهند کرد و به جهانیان ثابت خواهد کرد که حصر اقتصادی ایران توسط دشمنان این مرز و بوم هیچ تاثیری بر اراده مستحکم ملت و دولت ایران نداشته و نخواهد داشت.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: این انتخابات باید چنان پرشور برگزار گردد كه باعث حیرت همگان شود و دشمنان ایران اسلامی را مایوس نماید.

وی افزود: حضور پر شور و پر صلابت و یكپارچه آحاد مختلف مردم در انتخابات باعث خواهد شد تا افتخار وسربلندی و سرافرازی دیگری برای كشورمان بویژه برای آذربایجان و تبریز قهرمان این دیار و شهر اولین ها باشد.

وی گفت: مهمترین وظیفه دولت آینده در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بایستی سازماندهی فضای کسب و کار و اشتغال زایی باشد.

برنامه های هفته کارگر آذربایجان شرقی با شکوهتر از سال های قبل برگزار خواهد شد

صادقزادهدر ادامه به برنامه های هفته کارگر از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: برنامه های گرامیداشت هفته كارگر هم در سطح كلان برای برنامه های تدوینی وتصویبی ارائه شده از سوی ستاد مستقردر خانه كارگر، اجرا خواهد شد و تلاش خواهیم کرد که این آیین ها در خور نام و مقام و منزلت كارگران سختكوش آذربایجان باشد و با شکوهتر از سال های قبل برگزار شده و تبریز،آذربایجان و ستاد گرامیداشت هفته كارگر خانه كارگر تبریز همچون سالیان گذشته برترین ستاد در كشور انتخاب شود.

وی افزود: اكنون چندین سال است كه خانه كارگر تبریز در زمینه های مختلف همچنین اقدامات ستاد گرامیدشت هفته كارگررتبه اول كشوری را به خود اختصاص داده است و این امر مهم در سایه وحدت و یكپارچگی و حمایت و حضور پر صلابت وسبز دست اندركاران جامعه كارگری و فعالان بخش كارگری ممكن شده است.

لازم به ذکر است در پایان این گردهمایی یوسف سرهنگ زاده به عنوان مسئول کمیته بیمه و درمان خانه کارگر تشکیلات آذربایجان شرقی معرفی شد.

 

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز