ضرغامی اعلام كرد:
سهم هر نامزد؛ 10 ساعت برنامه انتخاباتی است
برای هر نامزد؛ حداقل 6 ساعت برنامه تلویزیونی و 4 ساعت برنامه رادیوئی در ساختارهای متنوع و جذاب تدارك دیده شده است كه امكان افزایش بیست درصدی آن نیز وجود دارد.
ایلنا: رئیس رسانه ملی در سی و یكمین نشست افق رسانه اعلام كرد: برای تبلیغات انتخابات آتی كاملا برنامهریزی كردهایم.
به گزارش ایلنا، سیدعزت الله ضرغامی در این همایش آمادگی كامل رسانه ملی برای تبلیغات برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را اعلام كرد و گفت: برای هر نامزد؛ حداقل 6 ساعت برنامه تلویزیونی و 4 ساعت برنامه رادیوئی در ساختارهای متنوع و جذاب تدارك دیده شده كه امكان افزایش بیست درصدی آن نیز وجود دارد.
ضرغامی افزود: امكانات فراهم شده تبلیغی در شبكههای صدا و سیما در حدی است كه نامزدهای محترم نیاز به صرف هزینه و استفاده از ظرفیتهای محدود دیگر ندارند.
وی با اشاره به رعایت جدی اصل بیطرفی در برنامههای رسانه گفت: توزیع برنامههای تبلیغاتی نامزدهای در جدول پخش براساس اصول علمی خواهد بود كه نهایتاً با قرعهكشی، جدول نهائی تنظیم و رسانهای خواهد شد.
ضرغامی؛ اطلاعرسانی مستمر؛ افزایش آگاهیهای علمی برای انتخاب اصلح؛ ترسیم سلامت و قانونمندی انتخابات و نمایش فرآیند مردمی در اجرای آن؛ روشنگری در برنامههای تخریبی رسانههای معاند؛ آرامش بخشی به جامعه؛ ایجاد شور و تحرك لازم برای حضور مردم و نمایش حماسی این حضور تاریخی؛ اخلاق مداری و برنامه محوری در برنامههای نامزدها؛ ترویج گفتمان واقعبینی؛ نگاه تطبیقی با انتخابات مشابه در كشورهای مدعی دمكراسی، تلاش در جهت ایجاد وحدت و تحكیم انسجام ملی را ازجمله سیاستهای رسانه ملی در این انتخابات عنوان كرد.
رئیس رسانه ملی افزود: صدا و سیما برنامههای انتخاباتی زودرس در رسانهها را از جمله آسیبهای انتخاباتی دانست و گفت: رسانه ملی با طرح زمانبندی معقول و تجربه شده، اقدامات خود را در موقع مقرر آغاز كرد و تا روز انتخابات حداقل 2000 ساعت برنامههای متنوع انتخاباتی در شبكههای سراسری و استانی پخش خواهد كرد.
رئیس رسانه ملی افزود بر طبق نظرسنجیهای انجام گرفته در طول یكسال گذشته و پس از پخش چند برنامه پربیننده انتخاباتی بطور میانگین حداقل 15% رقم مشاركت مردم در انتخابات افزایش یافته است.
ضرغامی با اشاره به دستاوردهای نظام و خدمات دولت اسلامی در سراسر كشور گفت: رویدادهای ملی و افتتاح پروژهها و انجام خدمات رفاهی به مردم توسط دولت به طور معمول و با رعایت اصول و سیاستهای تبلیغاتی سازمان منعكس خواهد شد.