خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا:

شورای شهر پیگیر ساماندهی حق شارژ رانندگان تاکسی است

شورای شهر پیگیر ساماندهی حق شارژ رانندگان تاکسی است
کد خبر : ۱۴۹۱۷

هدف شورا و شهرداری از ضابطه‌مند کردن فعالیت سازمان تاکسی رانی نظارت و کنترل شرکت‌های خصوصی در عملکرد تاکسی‌ها بود اما متاسفانه هم اکنون نظارت بر عملکرد تاکسی‌های بخش خصوصی به درستی وجود ندارد و باید این مورد اصلاح شود.

ایلنا: رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: شورا به دنبال تصویب لایحه‌ای برای نظارت بر عملکرد شرکت‌های خصوصی مطابق با آنچه که در دفا‌تر خدمات الکترونیک تعیین شده است.

حمزه شکیب در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره اظهار نظر یکی از مسئولان دولتی مبنی بر گرفتن حق شارژ از رانندگان تاکسی، با بیان اینکه گرفتن حق شارژ از رانندگان براساس مصوبه شورای شهراست اظهار کرد: شورای شهر در سال ۸۶ مصوبه‌ای را مبنی بر اخذ حق شارژ از رانندگان تاکسی زیر مجموعه شرکت‌های خصوصی تصویب کرد که این مصوبه مورد تایید فرمانداری تهران نیز واقع شد.

وی فلسفه ایجاد شرکت‌های خصوصی را انجام امورات دفتری و نظارت بر عملکرد رانندگان تاکسی در کف خیابان دانست و گفت: با این کار به دنبال چابک سازی سازمان تاکسی رانی بودیم تا این سازمان راهکار راهبردی برای سرویس دهی مناسب به مردم برنامه ریزی کند.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهر تهران با بیان اینکه اگر چه در ایجاد این شرکت‌ها در سال ۸۵ دستورالعمل اجرایی و مصوب شورای شهر در نظر گرفته نشد تاکید کرد: با اعتراض شورا، شهرداری تهران وارد کار شد تا تاسیس این شرکت‌ها قانونی باشد هر شرکت نیز پیش از سه هزار راننده تاکسی را تحت پوشش خود قرار می‌داد و براساس مصوبه شورا می‌بایست ۲۰ هزار تومان از رانندگان به عنوان حق شارژ دریافت کند.

شکیب با بیان اینکه متاسفانه این شرکت‌های بخش خصوصی نسبت به عملکردشان یعنی نظارت بر فعالیت تاکسی‌های بخش خصوصی غفلت کردند تاکید کرد: هدف شورا و شهرداری از ضابطه‌مند کردن فعالیت سازمان تاکسی رانی نظارت و کنترل شرکت‌های خصوصی در عملکرد تاکسی‌ها بود اما متاسفانه هم اکنون نظارت بر عملکرد تاکسی‌های بخش خصوصی به درستی وجود ندارد و باید این مورد اصلاح شود.

وی بابیان اینکه شورا به دنبال تصویب لایحه‌ای برای نظارت بر عملکرد شرکت‌های خصوصی مطابق با آنچه که در دفا‌تر خدمات الکترونیک تعیین شده است، تصریح کرد: این لایحه توسط شهرداری تهیه شد اما اصلاحاتی در آن صورت گرفت و قرار شد سازمان تاکسی رانی نیز اصلاحاتی را انجام داده و لایحه را به شورا ارسال کند که تاکنون لایحه اصلاح و به شورا ارسال نشده است.

رییس کمیسیون عمران و شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر به دنبال ساماندهی شرکت‌های خصوصی و رانندگان تاکسی است خاطرنشان کرد: به درستی معلوم نیست هم اکنون شرکت‌های خصوصی به دور از چشم سازمان تاکسی رانی چه مبلغی را از رانندگان تاکسی دریافت می‌کنند اما گزارش‌های ما حاکی از آن است که مبلغ دریافتی بیش از ۲۰ هزار تومان است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز