خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران اصفهان انتقاد کرد:

شرط دیپلم برای عضویت در هیئت مدیره یک تشکل کارگری/ تجربه جایگزین تحصیلات شود

شرط دیپلم برای عضویت در هیئت مدیره یک تشکل کارگری/ تجربه جایگزین تحصیلات شود
کد خبر : ۱۰۲۵۶۱

چکیده:‌«اساسنامه کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران باید به گونه‌ای اصلاح شود که هر ۴ بخش صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی به طور مساوی در هیات مدیره سهم داشته باشند / بایستی تجربه فعالان صنفی جایگزین تحصیلات شود به گونه‌ای که هر کس، تجربه ۲ الی ۳ دوره حضور در هیات مدیره کانون عالی را دارد بدون نیاز به مدرک دیپلم بتواند نامزد شود.»

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان خواستار سهم مساوی بخش‌های صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی در هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران شد.

«علی یزدانی» با اشاره به هیات مدیره ۹ نفره این تشکل رسمی کارگری به ایلنا گفت: یکی از ایرادات و اشکالات اساسنامه‌ای کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران، تقسیم جامعه کارگری به دو بخش صنعت و خدمات است.

وی ادامه داد: مطابق اساسنامه، ۵ نفر از بخش صنعت و ۴ نفر از بخش خدمات می توانند در هیات مدیره این تشکل رسمی کارگری حضور داشته باشند.

این فعال صنفی تصریح کرد: اساسنامه کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران باید به گونه‌ای اصلاح شود که هر ۴ بخش صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی به طور مساوی در هیات مدیره سهم داشته باشند.

وی با انتقاد از محدودیت‌های اعمال شده در اساسنامه که بسیاری از صنوف را از داشتن نماینده در هیات مدیره محروم کرده است افزود: در اساسنامه شرط داشتن مدرک تحصیلی دیپلم برای عضویت در هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کشور قید شده که باعث شده است بسیاری از کارگران بخش خدمات از حضور در نهاد تصمیم گیر این تشکل رسمی محروم شوند.

به گفتهٔ آقای یزدانی، این موضوع موجب شده بسیاری از افرادی که کارگر بودنشان مطلق نیست و بیشتر خویش‌فرما هستند، بیش از یک نماینده در هیات مدیره داشته باشند و بسیاری از قشرهای خدماتی فاقد نماینده باشند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان در پایان با اشاره به قوانین نامزدی نمایندگان مجلس که اگر سابقه دو دوره نمایندگی را داشته باشند نیازی به داشتن مدرک ارشد ندارند پیشنهاد داد: بایستی تجربه فعالان صنفی جایگزین تحصیلات شود به گونه‌ای که هر کس، تجربه ۲ الی ۳ دوره حضور در هیات مدیره کانون عالی را دارد بدون نیاز به مدرک دیپلم بتواند نامزد شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز