خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قزوین در مجلس:

تكمیل ظرفیت تولید صنایع عامل مهم رفع مشكل اشتغال است

تكمیل ظرفیت تولید صنایع عامل مهم رفع مشكل اشتغال است
کد خبر : ۳۱۴۲۱

ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی كوچك و متوسط غیر دولتی مستقر در شهركها و نواحی صنعتی استان قزوین می تواند در راه اندازی آنها كمك كند.

نماینده مردم قزوین، آبیك و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی كوچك و متوسط غیر دولتی مستقر در شهركها و نواحی صنعتی استان قزوین می تواند در راه اندازی آنها كمك كند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین؛ حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در حاشیه جلسه ای كه با حضور مدیر عامل شركت شهركهای صنعتی استان و رئیس شعب سرپرستی بانك كشاورزی تشكیل شد در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وضعیت موجود صنعت افزود: با توجه به تحریم های اقتصادی بر كشور و اقتصاد مقاومتی ارائه تسهیلات مالی به واحدهای تولیدی و صنعتی بعنوان راه حل اساسی ادامه حیات صنعت است و این مستلزم همكاری بانك های كشور می باشد.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس تصریح كرد: استان قزوین به لحاظ داشتن شهركها و نواحی صنعتی فعال از جنبه جذب سرمایه گذاری از رتبه بالایی در كشور برخوردار است كه این یك مزیت اساسی برای ایجاد اشتغال در استان محسوب میشود و اگر بتوانیم  با ارائه تسهیلات مالی واحدهای صنعتی نیمه فعال را با ظرفیت كامل راه اندازی نمائیم مشكلات اشتغال به حداقل خود می رسد و این مسئله باید توسط همه ما پیگیری شود.

مدیر عامل شركت شهركهای صنعتی استان قزوین:

در شش سال 248میلیارد تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط استانپرداخت شد

در ادامه نیز عبدالقهار ناصحی مدیر عامل شركت شهركهای صنعتی استان با اشاره به تسهیلات ارائه شده به صنایع كوچك استان گفت: در شش سال گذشته 248 میلیارد تسهیلات به عنوان کمک های فنی و اعتباری به صنایع کوچک و متوسط استان اختصاص یافته كه در اعطای این بخش از تسهیلات به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده ایم و جا دارد از همكاری بانكهای عامل از جمله بانك صنعت و معدن و، بانك ملت، بانك ملی و بانك توسعه تعاون قدردانی کنیم.

وی افزود: کمک ها و تسهیلات ارایه شده به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط با اهداف بهبود کیفیت، بهره وری، عارضه یابی، کاهش هزینه های تولید، اصلاح ساختار، نوسازی و توسعه بازار صورت گرفته است.

ناصحی با اشاره به اختصاص مبلغ 248 میلیارد ریال به استان تصریح كرد: تاكنون از این میزان تسهیلات معرفی شده به بانك مبلغ 191 میلیارد ریال از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی جذب شده كه مابقی در مرحله تكمیل واحدها و دریافت مرحله ای و یا تكمیل  پرونده در بانكها جهت دریافت تسهیلات می باشند.

در این نشست سه جانبه رفیعی رئیس سرپرستی شعب بانك كشاورزی استان از آمادگی  این بانك در ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی استان خبر داد و افزود: با توجه به نگاه ویژه دولت به بخش كشاورزی و فرمایشات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی و نقش موثر صنایع تبدیلی، این بانك آمادگی خود را همچون گذشته در خصوص حمایت از صنعتی سازی فرآوری محصولات كشاورزی و ایجاد ارزش افزوده در  این استان اعلام می دارد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز