رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی در گفتگو با ایلنا؛
كاهش قیمت تمام شده كالا نیاز به فرهنگ سازی دارد
فتح اله تصریح كرد: یکی از مهمترین مزایای استفاده از این روش برای محصولات و کالاهای صادراتی است که امکان بهرهگیری از مزایای تعرفهها و حقوق گمرکی کالای نیمهتمام یا شکل نگرفته را که خیلی پایینتر از محصولات نهایی است را فراهم میسازد.
رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی گفت: کاهش قیمت تمام شده کالا نیاز به فرهنگ سازی دارد.
مهدی فتح اله در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اهمیت نهضت ملی قیمت تمام شده کالا اظهار داشت: نهضت ملی کاهش قیمت تمام شده کالا از ۲ سال گذشته در سطح وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و دولت مطرح شد که نهایتا موسسه مطالعات پژوهشکده بازرگانی به دستور وزارتخانه متولی این پروژه شد.
وی افزود: در سطح ملی و برای دستیابی به این اتفاق مهم چند فرایند دنبال میشود که در گام اول آگاهی بخشی و فرهنگ سازی از اهمیت ویژهای برخوردار است و بنگاههایی که میخواهند در فضای تولید و تجارت بقاء داشته باشند باید به صورت مستمر قیمتها را پایین آورند اما اهمیت این بحث با هدفمندی یارانهها و بحرانهای اقتصادی بیشتر خود را نشان داد.
فتح اله تصریح کرد: یکی از مهمترین مزایای استفاده از این روش برای محصولات و کالاهای صادراتی است که امکان بهرهگیری از مزایای تعرفهها و حقوق گمرکی کالای نیمهتمام یا شکل نگرفته را که خیلی پایینتر از محصولات نهایی است را فراهم میسازد.
وی ورود دولت در این پروژه را یک فرایند تشویقی و ترجیحی عنوان کرد و گفت: دستگاههای حاکمیتی نیز باید فعالیتهای گسترهای در این زمینه انجام دهند.